Компанії, які змінили світ

У бізнесі найбільше запам’ятовуються ті, хто залишає свій слід в історії. І запам’ятовуються ці компанії не стільки фінансовими показниками, скільки змінами, які вони привнесли в суспільство. Якщо і ви хочете зробити щось, що залишиться в пам’яті людей, грайте проти правил! Змінюйте існуючі норми і стандарти в галузі, а так само звички ваших клієнтів.

companies
Компанії, що змінили світ

Тож, 10 компаній, які змінили світ.

10. nike+, runkeeper та ін.
Існуюча галузь: фітнес клуби
Нова галузь: самостійні тренування за допомогою додатків
Частка нової галузі: макс. 10%
Величезна кількість нових додатків по трекінгу фізичних активностей (біг, велопрогулянки тощо) не тільки вимірюють показники вашої активності, але і мотивують вас більше займатися спортом. А крім того, в багатьох з таких додатків є функція віртуального тренера, який роздає завдання і розсилає щоденні нагадування. Чим не заміна тренеру з бігу або тренеру у фітнесі?

9. tripadvisor, expedia, kayak, booking та ін.
Існуюча галузь: організований туризм
Нова галузь: самостійні подорожі
Частка нової галузі: макс. 70%
Хто з вас жодного разу не купував подорожі самостійно? Сьогодні, мабуть, самостійний пошук напряму, готелю, квитків, машини на прокат та інших цікавинок не тільки легкий як ніколи, але ще й дешевий. А головне, багато хто вже зараз визнають – планування подорожі часом не менш цікаво, ніж безпосередньо поїздка. В результаті, класичні “експерти” в галузі скоро залишаться ні з чим, а на їх місце прийдуть онлайн-експерти. Насправді, вони вже тут.

8. spotify
Існуюча галузь: класична музична індустрія (плата за майно)
Нова галузь: нова музична індустрія (плата за доступ)
Частка нової галузі: макс. 50%
В епоху інтернету і широкого розповсюдження піратської продукції музична індустрія серйозно забуксувала, втрачаючи гроші з року в рік. Стало ясно, що люди не готові платити за володіння музикою. Проте платити за доступ, необмежений і повсюдний – це зовсім інше, це зрозуміли хлопці з spotify і запустили свій сервіс, який може повністю змінити індустрію. Всього за $10 на місяць у вас повний доступ до всієї наявної музиці у світі, як з комп’ютера, так і з будь-якого мобільного пристрою.

7. ryanair, easyjet
Існуюча галузь: класичні авіаперевезення
Нова галузь: бюджетні авіаперевезення
Частка нової галузі: макс.25%
Одним з головних бар’єрів для подорожей весь час були високі ціни на авіаквитки. Але все змінилося після появи на ринку бюджетних авіакомпаній – лоукостерів: тепер квиток з Берліна до Барселони або з Франкфурта до Лондона може обійтися вам всього в 30-40 євро в обидва кінці. Так, аеропорти будуть перебувати у віддаленні, місця в салоні потрібно буде займати, як в автобусі, та й годувати на борту вас не будуть. Ну, альтернатива.

6. nespresso
Існуюча галузь: торгівля кавою в зернах
Нова галузь: торгівля кавою в капсулах
Частка нової галузі: макс. 20%
Ще кілька років тому найпоширенішим видом кави (як мінімум, в нашій країні), був розчинний напій. Потім на ринок стрімко вийшла кава і еспресо машини, кава стала купуватися в зернах, або мелена в герметичних упаковках. Смак став неодмінно кращим, але процес приготування займав у багатьох довгий час, а машини доводилося чистити. І тут з’явилися nespresso з революційною ідеєю продавати каву в капсулах (що майже в 10 разів дорожче в розрахунку на порцію).

5. wikipedia
Існуюча галузь: класичні довідники та енциклопедії
Нова галузь: онлайн енциклопедія, створена користувачами
Частка нової галузі: макс. 90 %
Чудовий приклад того, як діджітал може змінити наше життя. Навіть з появою Інтернету, шукати щось в павутині було не просто, оскільки достовірність джерел викликала сумніви: або саме джерело неавторітетне, або інформація застаріла. Вікіпедії вдалося поєднати в собі 2 головні речі: по-перше, надати свіжу й актуальну інформацію, а по-друге, створити ім’я, якому довіряє більшість користувачів Інтернету. Сьогодні багато речей ми шукаємо у Вікіпедії, а не в Інтернеті.

4. zara, h&m
Існуюча галузь: класична індустрія моди
Нова галузь: бюджетний та якісний одяг
Частка нової галузі: макс. 25%
Індустрія моди – одна з найдавніших галузей, що існують на планеті. Як не крути, всі ми судимо по одягу, і тому одягатися стильно і зі смаком завжди було важливо… і досить недешево. Все змінилося наприкінці 20 століття, коли на ринок моди вийшли такі фірми як zara і h&m. Вони першими усвідомили, що створити і розробити колекцію набагато складніше (дорожче), ніж її виробити. Сьогодні ж ці та багато інших фірм навчилися дуже швидко копіювати світові тренди, а зекономлені кошти забезпечують досить низькі ціни. Саме ці фірми змінили ринок: тепер купувати одяг стали набагато частіше, а цикл життя трендів став набагато коротшим (адже тренд вже не тренд, якщо йому слідує більшість).

3. starbucks
Існуюча галузь: італійська , віденська, арабська культура споживання кави
Нова галузь: американські кав’ярні
Частка нової галузі: макс. 75 %
Старбакс пішов второваним американським шляхом. По-перше, якщо робити щось, то робити великим, сильним і поширювати по всьому світу. По-друге , робити треба зручно. Культура super-size-me полягає в тому, що розмір має значення. Звідси й величезні tall, jumbo, venti розміри, звідси і величезні пироги, печиво і мафіни. Старбакс став зручний у період скажених швидкостей, коли у вас немає часу на посиденьки, і ви берете каву з собою. Крутий Старбакс тим, що не побоявся кинути виклик стандартній культурі споживання кави, і в підсумку змінив галузь.

2. amazon
Існуюча галузь: споживча торгівля; друковані книги
Нова галузь: онлайн торгівля; електронні книги
Частка нової галузі: макс. 50%
Все починалося з книжкового магазину, а тепер на amazon можна купити пральний порошок, бритву і засіб для миття посуду. А головне, практично завжди – за найнижчими цінами. Зокрема ж, amazon змінив і книжкову індустрію, запустивши kindle і посилено просуваючи електронні книги.

1. apple
Існуюча галузь: музичні магазини; смартфони; нетбуки
Нова галузь: онлайн музика; айфон; планшети
Частка нової галузі: макс. 30%
apple не міг не потрапити в рейтинг. Дуже вже вдавалося команді Джобса змінювати світ, причому багато і багато разів: замість класичних музичних магазинів, в itunes store ми змогли купувати музику онлайн, до того ж і за піснями. Замість телефону ми отримали айфон, головною функцією якого став аж ніяк не сам телефон, а мікс з інтернету, приголомшливого дисплея, камери, карт і навігатора. А крім того, touch-screen визначив юзабіліті цієї галузі на довгі роки. Замість нетбуків – планшети, які хай і не володіють всією функціональністю, але ростуть в продажах приголомшуючими темпами.
apple хотів змінити світ і хлопцям це вдалося, причому не один раз. Тепер їх запам’ятають, і не важливо, як компанія розвиватиметься в найближчому майбутньому – у цілого покоління apple відкладеться в пам’ять назавжди. Так давайте не боятися створювати нові правила гри і пробувати змінювати цей світ, переписуючи історію!

За матеріалами “1001 идея о маркетинге”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*