Ні для кого не секрет, що торговельна галузь зараз займає провідні позиції в бізнесі, і у цій сфері широко поширена професія «менеджер з продажу». Спостерігаючи за роботою професійного менеджера з продажу, часом чуєш на його адресу: «Ну, це продавець від бога!», або «У нього так підвішано язик, що він може продати сніг білому ведмедеві!» і т. д. І ніхто, крім того хто вже пройшов по шляху цього менеджера, не знає, скільки помилок і невдач потрібно було подолати, скільки гуль набити, щоб про тебе так говорили.
У будь-якій професії головна відмінність потенційного професіонала від невдахи полягає в його здатності вчитися. І вся «міфологія» процесів продажів, що панує в суспільстві, буде розвінчана за наявності правильної системи навчання,вбудованої в життя самого менеджера.
Міф 1. Хорошим «продажником» народжуються, а не стають.
Неправда, команди професіоналів великих компаній створюються першокласним програмами підготовки. Вони залучають молодь, яка в своїй масі не має досвіду або навичок продажів. Хороший продавець – це завжди поєднання здібності до навчання, старанності і бажання «робити справу».
Міф 2. Хороший продавець продасть все що завгодно і кому завгодно.
Нічого подібного! Продаж – це не азартна гра, де продавець пропонує щось непотрібне незацікавленому покупцеві. Початок успіху в продажах – знайти того, хто має потребу в нашій пропозиції, або створити умови для формування цієї потреби. Головне – пропонувати правильний товар правильної компанії, і поєднувати всі свої таланти зі спеціальними знаннями, навичками і ставленням до роботи.
Міф 3. Складно робити клієнтам пропозицію, тому що вони не хочуть купувати.
Неправда! Люди хочуть мати нові машини, нові будинки, новий гардероб, відчувати себе захищеним сьогодні і завтра, забезпечити гарну освіту дітям і собі гідну старість. Люди будуть раді, якщо професійний продавець роз’яснить, як його пропозиція може послужити їм хорошу службу.
Міф 4. Хорошому продавцеві потрібен підвішаний язик.
Зовсім навпаки: хороші продавці – майстри слухати. У постійного клієнта завжди є інформація, яка є головним аргументом для початку діалогу. Все, чому повинен навчитися продавець – це ставити правильні питання і уважно слухати відповіді.
Міф 5. Успіх в продажах – це питання володіння особливими прийомами і хитрощами.
На жаль, магічних прийомів продажів не існує. Методи, які спрацьовують у одних, зовсім не ефективні у інших випадках. Успіх в продажах – це не тільки володіння техніками та прийомами (що є обов’язковим у будь-якій професії), а й знання переваг і особливостей своєї пропозиції, ставлення до своєї роботи, наявність професійних амбіцій. Так що – виділяйтеся серед інших!
Отже, продавцями не народжуються, і стати майстром продажів можна лише завдяки цілеспрямованим діям, самоосвіти та самовдосконалення. До речі, вміння продавати, а саме – розпізнавати потреби і проблеми покупця і пропонувати йому на самих вигідних для нього умовах вирішення цих проблем, – важливо не тільки для професіоналів своєї справи, а й для людей, які далекі від торгівлі.
Таке вміння стане в нагоді в будь-якому бізнесі. Ви досягнете успіху в будь-якій самопрезентації, так як зможете продати себе дорожче: і при влаштуванні на нову роботу, і вибудовуючи свою кар’єру або партнерські відносини у власному бізнесі.
За матеріалами autodidactus.