В інтернет-реклами з’явилася проблема

З появою інтернету рекламодавці відкрили для себе ще один канал для комунікації зі своїми клієнтами – сайти. І якщо відкинути користь цього каналу з його нестандартними кампаніями та промо-проектами, все ж основним типом реклами в інтернеті і досі залишаються два формати – банери та контекст.

Банери діють за принципом звичайних бігбордів, якими завішують сайти зверху до низу і отримують гроші за час їх показу або за кількість показів. Здавалось би, досить банальна схема, однак вона і досі популярна, особливо в уанеті. З контекстом уже трохи краще: тут рекламодавці можуть на власний вибір налаштувати оголошення та націлити його на ту аудиторію, яка найбільш точно відповідає потребам компанії. Пошукові системи дозволили націлювати контекст на тих, хто щось шукає, а соціальні мережі суттєво доповнили портрет того, хто може побачити рекламне оголошення.

Втім, не все так райдужно у світі інтернет-реклами, як може здаватися на перший погляд. Можливо раніше на це не звертали увагу, проте зараз це стає очевидним: люди вперто ігнорують рекламу в інтернеті у будь-якому вигляді. Завішайте весь сайт банерами – і люди оминатимуть поглядом ті ділянки, де на їх думку немає корисного контенту. Розмістіть по 6 оголошень в один стовпчик, як це нещодавно зробив Facebook – і люди також ігноруватимуть цей спосіб.

CTR, або рейтинг кліків реклами в інтернеті зменшився за десять років у тисячі разів – з 78% (HotWired, 1994) до 0,05% (Facebook, 2011). E-mail розсилки, досить-таки архаїчний спосіб маркетингу, яким тим не менш продовжують користуватись, також втрачає свої позиції, що доказано статистикою:

Ось ще один графік, який показує середньостатистичне падіння CTR на сайтах протягом перших півроку:

Люди не дурні, вони дуже швидко адаптуються до всього нового, і буквально за лічені місяці новизна будь-якого рекламного формату втрачається і він “приїдається”, як наслідок, стаючи все менш ефективним для рекламодавців. Ось як виникає банерна сліпота, коли людський погляд свідомо оминає ділянки, що потенційно виглядають як банери та реклама:

Що це може означати? Те, що маркетологам та рекламодавцям потрібно спільно працювати над вирішенням цієї проблеми. Перші повинні думати над нестандартними проектами, намагатись відходити від традиційної медійної реклами, яка просто відкручує банери на клієнтські гроші, а другі повинні долучатися до цього процесу. Повинно прийти розуміння, що заплативши Х грошей ви вже не знаєте, чи точно отримаєте Y клієнтів.

Набагато краще показують себе інтерактивні кампанії, де людей залучають у якийсь процес, ігри, загадки, квести, де користувач відчуває свою участь у чомусь, а не є звичайним споглядачем чергового нудотного банера. Будьте креативними, і це принесе вам успіх :)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*