Тролі, хіпстери і гіки – інструкція з використання

Нехай вас не лякає така дивна назва посту – адже саме так називалася моя доповідь на #cvtwevent – зустрічі твітерян, що відбулася 31 березня 2012 року у Чернівцях. Головна суть виступу – це аналіз відмінностей між онлайн-образом людини та її справжнім характером, а також популярні типи онлайн-персонажів, які ми можемо зустріти в інтернеті сьогодні. Нижче подано текст виступу та, власне, сама презентація.

Тема моєї доповіді – онлайн-образи людини – хоч і з’явилася у мене дуже спонтанно – я тоді якраз мив посуд – літала в повітрі вже досить давно. Насправді це дуже цікаво – прослідкувати як відрізняється та людина яку ми бачимо у справжньому житті від тої людини, яка пише нам у твітері чи вконтакте.

На те, як людина поводитиме себе в інтернеті, дуже впливає досвід. І коли ви отримуєте повідомлення ось такого типу (1 слайд), то ви одразу вдаєтесь до оцінки інтелектуальних можливостей співрозмовника. Тому розуміння того, що писати, як писати і як це має виглядати, приходить до людей не одразу, а з часом. Повинні пройти місяці (а для когось навіть роки), перш ніж людина зрозуміє, що десяток дужок – це не посмішка, а істеричний регіт на межі безумства, який можуть зрозуміти лише дуже близькі друзі :)

Те, яким сервісом ми користуємось, дуже впливає на нашу поведінку там. Пояснити це дуже просто. Вконтакте та Одноклассники, наприклад, дуже сильно заточені під особистість людини, вони егоцентричні. Буквально все в цій соціалці вказує на особистість людини та її сторони – «ось моя офігенна ава, яку я зробила біля цьої няшної троянди, ставте мені сердечка, бо повбиваю вас, любі друзі». Або «я посадив три мішки картоплі і подоїв корову у Щасливому фермері, пограйте хтось зі мною».

Твітер і Фейсбук, хоч також певним чином заточені під людину, не є настільки егоцентричними. Чомусь саме в них, а особливо у твітері яскраво виражені ознаки спільноти – люди організовуються, щось роблять, спілкуються, діляться контентом, а не просто концентрують увагу на собі любимому. Фактично навіть цей івент відбувається завдяки такій співпраці та кооперації. Ось воно, світле комуністичне майбутнє :)

Не знаю чи хтось помітив з вас чи ні, але за останні 5 років в інтернеті відбулася одна на перший погляд незначна, але водночас кардинальна зміна, яка перевернула все з ніг на голову і надала мережі нового змісту. Ця зміна – це соціальні мережі.

Як ви думаєте, в чому їх головна цінність? Їх головна цінність – це наш онлайн-портрет. Мені сподобалась фраза «все, що ви залайкаєте, може бути використано проти вас». Вся наша соціальна активність – коментарі, статуси, лайки, ретвіти, участь у групах, фотографії, списки друзів і багато іншого – все це є прекрасним цифровим скарбом, який найбільше подобається трьом групам – рекламодавцям (які готові платити за те, аби показати рекламу “о палмолів мій ніжний гель” дівчатам з Вінниці віком від 15 до 25 років), роботодавцям (які побачать фотки з чергового вашого бухіча і задумаються над тим, чи брати вас на посаду бухгалтера) і злочинцям (які подивляться на чекіни, прочитають статус з твітера і прийдуть за вашими макбуками) :) .

Тобто онлайн-портрет – дуже зручна штука. В реальному житті ви не побачите людей з табличками про їх інтереси, список улюблених пісень або ж фотографії з відпочинку. Всього один біглий погляд по сторінці людини дає нам уявлення про те, хто вона така, і чи взагалі варто мати з нею справу. Інше питання – наскільки цей образ відповідає реальності.

Кілька тижнів я звертався до цієї теми, аж поки мені не допомогла порадою одна знайома, яка має психологічну освіту. Вона просто окреслила три типи людей: одні дуже хочуть, аби їх онлайн-образ відповідав реальності, і роблять все для цього, інші навпаки, ліплять якийсь уявний ідеал, який вони хотіли би бачити, і який немає нічого спільного зі справжнім характером людини, і є ще один тип людей, яким просто все одно.

Так от, серед всіх цих людей можна виділити кілька чітких образів, які вже стали дуже популярними в інтернеті, і які я виніс навіть у назву цієї доповіді, аби привернути вашу увагу.

Перший тип онлайн-персонажів – це тролі. Уїдливі та цинічні, вони можуть переламати хребет будь-кому. Якщо у вас немає почуття гумору – то ви потенційна жертва троля, тому раджу практикуватися в онлайн-боях з тролінгу і записуватися на курси від професіоналів. Пригадуючи різноманітні випадки зі свого досвіду, я згадую що якщо сайт має персонального троля – то це дійсно успіх :)

Хіпстери. Вони не розлучаються зі своїми смартфонами ні на мить, твітять і фейсбучать з кожної події і ще й паралельно заливають няшні фотки на інстаграм, природжені фотографи. І це добре. Бо ця аудиторія – відкрита до всього нового, тож вони хороші для випробовування нових сервісів та проектів.

Гіки чудово розбираються в нових технологіях і сервісах і здатні протестувати ваш проект вдзовж і впоперек. І це також добре, оскільки вони перші і від щирого серця скажуть вам, де помилки і як їх виправити.

Ванільки. Добрі та чуйні люди, які бажатимуть доброго ранку у твітері та хвалитимуть вас у коментарях на фейсбуці. Ванільність це зовсім не погано, а навпаки, добре. Головне, аби вона була справжня, а не надумана для онлайн-образу. До речі, я відкрив для себе невеликий секрет: ванільки – це ідеальні жертви пафосних картинок на Inspired :)

Лайкери. Такі люди знайдуть кнопку лайк у навіть важкодоступних місцях, і не просто знайдуть, а ще й натиснуть на неї, про всяк випадок, кілька разів. Здатні репостити все що тільки можна та вмикати автоматичні трансляції у всі свої екаунти. Будьте обережні коли додаєте їх до друзів.

Мудреці. Пищуть дуже рідко і дуже виважено, це той тип людей, які не кидають слів на твітер. Фоловлять дуже мало кого, і лише те що їм корисно і цікаво. Якщо вас зафоловив хтось із таких людей – то все, життя прожито не дарма.

Підсумовуючи все вищесказане: ми бачимо, що в інтернеті є сила силенна різних персонажів, типів та онлайн-образів. Найголовніша порада на цю тему: де б ви не були – в онлайні чи оффлайні – будьте собою, і люди вас полюблять!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*