Персоналізований пошук від Google – крок назад чи вперед?

Цього тижня Google вже вкотре кардинально оновив свою пошукову систему, презентувавши персоналізований пошук.

Новинка дає можливість користувачам перемикатися між звичайними результатами пошуку, які вони звикли бачити раніше, і результатами з персональними рекомендаціями з Google+. Якщо поглянути на це все діло неозброєним оком та не заглиблюючись в деталі, такі зміни можуть здатися цілком закономірними та чудовими.

Ідея соціального пошуку уже далеко не нова, і чомусь саме в Google до цього моменту все ще “пасли задніх” в цьому питанні. Bing – головний конкурент – та десятки інших мілких пошуковиків активно розробляли функціонал соціального пошуку, який став дуже затребуваним у користувачів з появою та бурхливим розвитком соціальних мереж. Якщо раніше люди вдовольнялися звичайним машинним пошуком, то тепер їх стало цікавити, яке відношення до того чи іншого контенту мають вони та їх мережа друзів.

Проблема для Google крилася в тому, що саме соціальну інформацію, таку важливу і корисну, компанії не було де взяти. Підмішувати у видачу рекомендаційні дані з Facebook (як це зробив Bing) в Google або не захотіли, або не наважились. Навіть пошук в реальному часі, дані з якого надавав Twitter згідно укладеного контракту між компаніями, віджив своє – знову ж таки, через небажання Google користуватися іншими джерелами соціальної інформації.

І лише після того, як влітку було запущено багатообіцяючу соціальну мережу Google+, пошуковик активно взявся обробляти це щедре поле. Проект, після активних потуг Google, набрав мільйонну аудиторію, активних прихильників і згодом став невід’ємною частиною решти сервісів Google. Восени компанія один за одним додала +1 та соціальний функціонал у ключові свої сервіси, такі як Gmail, Google Reader та інші. При цьому користувачів не питали, чи хочуть вони інтегрувати свої Gmail-контакти з колами друзів у Google+.

А цими днями для перших тисяч користувачів (переважно англомовного сегменту інтернету) Google увімкнув так званий персоналізований пошук. Все б нічого, але така затія виглядає швидше на потужну промо-кампанію для Google+, аніж реальне покращення.

Користувачі люблять Google в першу чергу за його основний продукт – якісний пошук, який і приносить компанії левову частку доходу (80-90%). Використовуючи його таким не надто гарним чином для того, щоб насильно загнати людей у Google+, компанія наступає на горло власній успішності. Соціальні мережі таким штучним чином не робляться – для того, щоб вона була успішним інструментом у всій екосистемі Google, недостатньо всього лиш змусити користувачів там сидіти і натискати плюсики. Що там казати, коли вже зараз з’явилися перші користувачі, які цілеспрямовано перейшли на Bing, щоб уникнути персональних результатів на Google.

Так чи інакше, у наступні кілька місяців ми зможемо побачити, наскільки реально корисними є ці зміни, і чим вони завершаться для всіх – для нас, як користувачів, і для Google – як для найбільшого пошуковика у світі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*