Децентралізація уваги в соціальних мережах

Головна функція соціальних мереж, як нам заявляють їх автори, – це спілкування людей та єднання їх у віртуальному просторі. З одного боку воно дійсно так – де б ви могли знайти одразу всіх колег, одногрупників, однокласників та просто випадкових знайомих, з якими ніколи б напевно не побачилися у реальному світі?

Проте давайте поглянемо на це під трохи іншим кутом зору. Коли ви заходите на сайт (взяти, приміром, Facebook), то що ви бачите перед собою? Правильно, стрічку новин, сповіщення про нові повідомлення і багато іншого, корисного і не дуже. Але якщо взяти кожен блок і розділити його суто функціонально – чи багато з того, що є на сайті в даний момент, вам дійсно необхідно? Чи треба вам знати, що завтра в Опанаса з паралельного класу день народження? Чи треба вам знати, що Денис з колишньої роботи лайкнув рекламу Імпази? Сумніваюсь :) Адже зазвичай ви приходите на сторінку з якоюсь конкретною метою – перейти на профіль друга, щоб дізнатися його пошту, оновити статус або прочитати стрічку друзів.

Сторінки соціальних мереж намагаються дати нам усе це одразу. І, хочеться визнати, у них це непогано виходить. Скільки разів ви ловили себе на тому, що за кільканадцяиь секунд після заходу на сайт забували, для чого конкретно ви сюди прийшли? Особисто в мене таке вже бувало, і не раз. А все через те, що сайти сконструйовані з єдиною метою – затримати відвідувача на своїх сторінках якомога довше, змусити його залізти в кожен куточок, поклацати на всі можливі кнопочки. Чим більше він буде там сидіти, тим більше шансів, що він клацне на якусь рекламу, а за день (годину, два дні, тиждень) повернеться і зробить це знову.

Ticker – показує все, що діється на Facebook у режимі реального часу і добряче відволікає від решти сайту

Кожен новий твіт додає цифр у лічильника та перевіряє ваш терпець і цікавість подивитися, що ж там написали нового

Деконцентрація соціальних мереж – це їх намагання залучити своїх користувачів до якомога більшої інтерактивності з сайтом. Всі ці сповіщення, нагадування, живі стрічки – діють гіпнотизуюче на людей. Але варто знову глянути на сайт очима простого користувача, як ви скажете: “а це справді гарно та зручно зроблено”. І будете неодмінно праві.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*