Минулими вихідними українська аудиторія в соціальних мережах та блогах гуділа, як розбурханий вулик. Половину, а то й більше аудиторії уанету було ображено на мовному ґрунті руками недолугих smm-щиків чи то з України, чи то з Росії, які опублікували пост на сторінці Starbucks Ukraine.
І хоча й досі незрозуміло, чи відкриється омріяний кавоманами Starbucks в Україні, сторінка бренду була заблокована та видалена адміністрацією Facebook. Американський Starbucks, в свою чергу, на своїй справжній сторінці повідомив про це та вибачився. І хоча злощасна псевдосторінка була відкрита знову, на іншій адресі, постало цікаве питання: а чи всі українські екаунти провідних компаній такі “чисті” та “свідомі”?
Цю ідею я вирішив перевірити на практиці. Причина конфлікту з псевдо-Starbucks зрозуміла: автори сторінки спекулювали мовним питанням (спеціально чи випадково), буквально “опустивши” україномовних шанувальників бренду, яких це і розлютило. Цікаво, а якби вони і далі вели сторінку російською мовою, чи скоро б хтось написав, чому вони це роблять?
Давайте поглянемо, якою мовою ведуть свої українські екаунти провідні бренди з-за кордону та України:
До уваги бралися лише офіційні сторінки/групи/екаунти у зазначених трьох соціальних мережах. Я розумію, що вибірка компаній може бути (навіть не може бути, а є) не зовсім репрезентативною – компанії з різних видів бізнесу, різного масштабу тощо.
Проте це відкриває нам очі на так зване “мовне питання”: лише три компанії – Sony Ericsson, McDonald’s i Pepsi повністю ведуть свої екаунти українською мовою. Що найцікавіше, жодна з них не була заснована в Україні.
Чому на це ніхто не звертає уваги? На український МТС або HTC, наприклад? Напевно тому, що вони не афішують своєї російськомовності і не прирівнюють українську мову до суахілі