Найефективніші види трафіку для блогу

Кожен блогер полюбляє перевіряти статистику відвідувань на своєму сайті, і навіть більше – інколи зловживає цим, впродовж дня магічно приковуючи свій погляд до чисел на лічильнику. Але насправді перевірка статистики може виявитися цікавим заняттям, якщо ви вирішили дізнатися, який з видів трафіку на блозі проявляє себе найбільш ефективно.

Що я маю на увазі під поняттям “ефективний” – це такий вид трафіку, відвідувачі з якого не просто проходять повз ваш сайт, наче швидкий потяг пролітає повз невелике село. Такі відвідувачі приходять на ваш сайт, знаходять те що потрібно, і повертаються до вас ще не один раз після цього. Можливо, вам пощастить трохи більше, і новий читач перетвориться у постійного.

Узагальнюючи, ефективний трафік приносить користь вашому сайту, а не лише дає милі оку числа на лічильниках. До вас може завітати 1200 людей на день замість звичних 300, але чи якісним буде цей трафік, якщо з цієї тисячі людей 900 так ніколи і не повернуться до вас? Ефективний трафік на будь-якому сайті повинен давати певну конвертацію – у постійних читачів, у коментаторів, або хоча б у прихильників сайту в соціальних медіа.

Соціальні медіа

Саме соціальні медіа я вирішив поставити на перше місце в сьогоднішньому рейтингу найефективнішого трафіку. В своїй доповіді “Як створити успішний блог” я неодноразово наголошував на тому, що соціальні медіа досить швидко – всього за останні кілька років – стали універсальними інструментами для дослідження популярності статей. Автору не треба практично нічого робити – досить написати статтю, поставити соціальні кнопки, і спостерігати, якою буде реакція аудиторії.

Найкращі матеріали автоматично збирають велику кількість лайків та ретвітів, що, без сумніву, є однією з головних ознак успіху. Разом з цим соціальні медіа здатні приносити значну кількість трафіку на наші з вами затишні блоги. Читач, який вперше заходить на ваш сайт з посилання, яке він побачив у своєму Facebook або Twitter-профілі, уже має певний рівень очікування – так звану соціальну рекомендацію. Якщо хтось з друзів людини ретвітнув/лайкнув статтю – отже, її, напевно, варто переглянути. Чим більша кількість репостів – тим вищий рівень довіри до ваших матеріалів буде у нових відвідувачів. Таким чином, ви маєте більше шансів на те, що вони стануть вашою постійною аудиторією.

Реферальні посилання

В блогосфері найчастішим видом реферального трафіку є посилання з інших блогів, сайтів, або RSS-рідерів. Чим більше лінків будуть ставити на вас, тим більше трафіку ви можете отримати – це природній процес. Передача авторитету (в його традиційному, а не SEO-значенні) тут подібна до того, як це відбувається в соціальних мережах – блогери ставлять посилання на вас, і таким чином рекомендують ваш сайт своїм читачам. Ефект таких зворотніх посилань є більш довгостроковим, ніж у Твітері або Facebook, наприклад.

Не варто також забувати про такий вид реферального трафіку, як переходи з RSS-рідерів. Хоч ця аудиторія є не надто активною (особливо, якщо ви віддаєте повну, а не скорочену версію RSS), саме вона є однією з найвідданіших. Ваші постійні читачі можуть поширювати ваші матеріали далі, коментувати їх на сайті, таким чином даючи реальний зворотній зв’язок – не забувайте про них.

Прямий трафік

Тут все досить просто – прямим трафіком є або ті читачі, які знають вашу адресу напам’ять, або ви :) Прямий трафік варто віднести до так званого “ядра сайту” – така аудиторія також уважно слідкує за оновленнями вашого блогу. В деяких випадках люди не хочуть або не вміють користуватися RSS, тому відвідування улюблених сайтів (щодня або кілька разів на тиждень) є найкращим варіантом для них.

Пошуковий трафік

Тенденції показують, що пошуковий трафік не важко передбачити: на свята та вихідні його менше, а в будні дні – більше. Більшість людей, які прийшли до вас з пошуковиків навряд чи можуть стати вашими постійними читачами. Зазвичай така аудиторія знаходить те, що їй було потрібно, і йде геть, забуваючи про ваш сайт – частково або повністю.

Те, чи залишиться вона на блозі, залежить скоріше від змісту пошукового запиту і релевантності знайденої інформації на вашому сайті. У деяких блогів це вдається краще, у деяких – навпаки. Звісно, демонізувати пошуковий трафік також не варто – він і досі є чи не найголовнішим джерелом переходів для багатьох блогів і сайтів. Але розглядати його як ефективний я поки що не в змозі, принаймні, для себе.

Перелічені мною види трафіку можуть бути найефективнішими не лише на блогах, а й на звичайних сайтах. А які на вашу думку види переходів можуть бути найкращими для блогу?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*