RSS проти соціальних медіа – хто кого

Технологія RSS, яка дозволяє отримувати нам оновлення з будь-яких сайтів, a особливо тих, які мають новинарні стрічки, вже тривалий час допомагає користувачам інтернету слідкувати за подіями у світі. Читання RSS перетворилося у такий собі невимушений процес, подібний ранковому читанню газети.

Але останнім часом, особливо за 2010-й рік, стало помітно, що RSS-рідери вже не є такими популярними. Якщо раніше я вважав це винятково своєю суб’єктивною думкою, то вчора наткнувся на статистику відомого блогу TechCrunch, і знайшов підтвердження своїх припущень.

Один з авторів TechCruch опублікував дані з Google Analytics щодо топ-10 джерел трафіку на сайті, і порівняв їх з показниками 2009-го року. Так-от, виявилось, що реферальний трафік з google.com втратив за рік найбільше – він перемістився з 2-го на 6-те місце. Зазвичай такий трафік є нічим іншим, як переходами з сервісу Google Reader. Варто додати, що TechCrunch через RSS читають понад 2,1 млн людей.

Деякі інші джерела трафіку, такі як Twitter та Facebook, навпаки, вийшли в лідери і зайняли, відповідно, перше та друге місце за підсумками останнього року. І хоча в коментарях до запису редактору TechCrunch справедливо зауважили, що блог віддає повний RSS, і, на відміну від соціальних мереж, люди не повинні клікати, щоб прочитати статтю, все-таки в цьому є сенс.

Я вирішив порівняти аналогічним чином статистику blogoreader.org.ua, і також побачив схожі тенденції: реферальний трафік з Google Reader, який був на першому місці в 2009 році, тепер опинився на четвертому, а Twitter вийшов на перше місце. Показовим у цьому випадку є наступний коментар:

“I’m a big RSS user and still use it every day, but I had to remove TechCrunch from Google Reader a year or two ago due to the sheer volume. I now follow on Twitter. TC has so many posts now that I need a more “river” like way of browsing it.”

Через схожу проблему мені набагато легше читати блоги або сайти, які часто оновлюються, не в RSS, а саме в твітері. Мої вподобання щодо RSS-підписок є такими, що в Google Reader потрапляють лише найцікавіші блоги, які до того ж оновлюються не надто часто. Решту сайтів, які хотілось би читати більш-менш регулярно, набагато зручніше читати в соціальних медіа.

То що ж, це означає, що технологія RSS уже занадто стара для сучасного вебу? Питання не риторичне, оскільки маю власну відповідь на нього – ні, вона просто трансформується у щось інше, саме завдяки соціальним медіа. Вони надали RSS той необхідний “шар”, який робить стрічки більш зручними у користуванні. Відтепер популярність будь-якого запису на сайті можна легко виміряти через універсальну “валюту” соціального вебу – ретвіти та лайки.

Переваги такого соціального RSS очевидні – сайт отримує доступ до більшої аудиторії, а його матеріали можуть бути прочитані неоднократно, в межах кількох соціальних кіл. Ось як пише про цей процес Ярослав Ажнюк (Prodigi):

“Між RSS і твітером така ж різниця, як між e-mail та RSS. Все це інфопотоки, різниця [полягає] у зручності інтерфейсів”

Як бачимо, в ході еволюції інтернету все стало лише краще. Соціальний RSS дає змогу відслідковувати оновлення сайтів прихильникам соціальних мереж, а звичайний RSS – за допомогою традиційних рідерів. Можливо, в найближчому майбутньому з цього симбіозу вийде ще один цікавий формат.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*