Українська блогосфера 2010. Підсумки року

Українська блогосфера 2010. Підсумки рокуПродовжуючи традицію, започатковану кілька років тому, Blogoreader публікує щорічний звіт стану української блогосфери.

Блогосфера

За даними Яндекса, в 2010 році налічувалось 700 тис. українських блогів, 120 тисяч з яких були активними. І, що важливо, активні блоги зростають швидше від звичайних. Українська блогосфера поки що єдина з кириличних, яка не припинила свого росту. Але рано чи пізно це має статися, і ріст буде уповільнюватися чим далі, тим більше. Коли це відбудеться – невідомо, оскільки проникненість інтернету в нашій країні все ще невисока. Тому потенціал для росту присутній.

Українська блогосфера так і не отримала цього року сильні медійні ресурси, які були б здатні за популярністю обігнати інші сайти. Для прикладу, в кожній з ключових тематик, ми не можемо назвати хоча б двох-трьох беззаперечних лідерів. Відсутні також об’єктивні ресурси для визначення цих лідерів – ринок спеціалізованих сервісів для блогів в Україні функціонує дуже слабо. Більшість сервісів, які ще не закрились цього року – були створені переважно на ентузіазмі їх авторів.

Мікроблоги

Twitter продовжує залишатися одним з ключових трендів цього року. Якщо у 2009-му зростання бази користувачів становило “якихось” 200%, то у 2010-му – цілих 400%. Станом на кінець осені в твітері зареєстровано понад 80 тис. українців, 29% з яких пишуть українською мовою.

Twitter став універсальним мірилом популярності (як і Facebook, про який поговоримо нижче). Раніше не було однозначної відповіді щодо того, наскільки популярним є конкретний матеріал у вашому блозі. Тепер залишається поставити кнопку ретвіту, і спостерігати, які записи здобувають найбільшу прихильність аудиторії і приносять вам цінний трафік.

За останній рік Twitter поступово перетворився із замінника блогів в інструмент соціальних медіа. Якщо раніше можна було почути розмови про те, що він стане “вбивцею” блогів, і чудовим надбанням для лінивих людей, які не хочуть писати щось довше за 140 символів, то зараз про це не може бути й мови. Кожен блогер тепер може мати твітер, але писатиме до нього не на шкоду основному сайту, а навпаки, використовуватиме в якості додаткового джерела для трафіку.

Соціальні мережі

Разом з бурхливим ростом Facebook в Україні (впродовж цього місяця очікується мільйонний українець, зареєстрований там), “прокидатися” почав і Вконтакте. Тенденція до зростання відкритості найпопулярнішої соцмережі в Україні стала очевидною цього літа, коли були анонсовані перші віджети для власників сайтів, а також впроваджено систему мікроблогів.

Як і Twitter, Facebook та Вконтакте перестали бути однотипними “дошками” з вашим фото та короткою біографією. Завдяки зручним віджетам та інструментам інтегрувати соціальні мережі до свого сайту стає простим завданням навіть для новачків, а кількість лайків (ретвітів, мне нравится, і т.д.) – реальним показником популярності сайту. На відміну від ефемерних значень Google Page Rank або Яндекс ТИЦ, які в наш час накрутити не дуже складно, саме популярність блогу в соціальних медіа дає уявлення про актуальність його матеріалів.

Блог як формат

Одразу два сайти – AIN та Watcher – знайшли своє спасіння у блоговому форматі, публікуючи новини та розгорнуті матеріали одним потоком. Без сумніву, це йде лише на користь ресурсам – адже стати онлайн-ЗМІ у традиційному розумінні цього слова їм заважає відсутність редакцій та відповідного контент-наповнення, а формат блогу – зручний і успішно показав себе в англомовному інтернеті, де межа між блогами та онлайн-ЗМІ все частіше розмивається.

Держава та блоги

Українська влада послідовно продовжує свою політику нерозуміння нових медіа. Поки чиновники не зрозуміють, що спроби ручного керування новими медіа не лише не допоможуть, а навпаки, погіршать ситуацію до критичного рівня. Це яскраво ілюструють цьогорічні випадки з допитами відомої блогерки Олени Білозерської та виклик до СБУ Олега Шинкаренка. Обидві ситуації набули розголосу в блогосфері та соціальних медіа, після чого правоохоронним органам доводилося виправдовуватися у законності своїх дій.

Відкритий простір

Українська блогосфера все ще майже порожня. Я маю на увазі те, що чимало цікавих ніш і досі залишаються пустими – здавалось би, блогів про туризм або фотографію в Україні є чимало. Але чи зможете ви назвати хоча б один, який без сумніву претендує на перше місце у своїй тематиці? У 90% тематик ви не знайдете такого блогу, на жаль. З іншого боку – це відкриває чудові перспективи для тих, хто є спеціалістом у своїй галузі і хотів би досягти ще більшого рівня професіоналізму, ставши блогером.

На конференції Lviv iCamp мене спитали – скільки потрібно часу, щоб стати успішним блогером? Я вважаю, що в українській блогосфері присутнє унікальне явище – ви можете стати ним за відносно недовгий період – 1-2 роки. В той час, коли в англомовному секторі добитися успіху і потіснити світових лідерів практично неможливо, а у російській – долучитися до свого шматка аудиторії можна лише після вливання значних коштів на розкрутку, українська блогосфера виглядає справжньою Меккою.

Не зважаючи на те, що українській блогосфері уже кілька років, вона і в 2010-му залишається відкритою для всіх охочих. Достатньо лише обрати вірну тематику, багато працювати над своєю популярністю і впевнено йти до поставленої мети. Чого вам і бажаю :)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*