Актуальні тренди соціальних медіа-2010

Соціальні медіа нині стають все популярнішим напрямом у маркетингу.  Але їх розвиток відбувається настільки швидко, що деякі компанії ледве встигають відслідковувати зміни у вподобаннях споживачів. Тому ми вирішили сьогодні розповісти, що саме зараз є і буде актуальним в галузі соціальних медіа приблизно впродовж року.

Мікросайти зникнуть

Раніше вважалося, що кожна поважаюча себе компанія повинна мати власний веб-сайт, навіть якщо він складатиметься з однієї сторінки. Але постає проблема – як показати цей сайт народу? З іншої сторони, на Facebook зареєстровано вже 500 мільйонів користувачів, на Вконтакті – 91 мільйон. Чому б не створити там фан-сторінку? Тим паче, що людина, яка зайшла, матиме змогу приєднатися до групи/натиснути «Сподобалось» і таким чином відслідковувати зміни та акції компанії.

Іншими словами, нині соціальні мережі – найважливіші сайти у світі. Більший ефект матиме створення своєї сторінки на них, аніж розробка окремого мікросайту.

Сервіси геолокації

Тут, як ви здогадались, мова піде про сервіси на кшталт Foursquare. Суть цього мобільного додатку або гри у тому, щоб відзначати ті місця, які відвідує людина, та залишати коментарі і ділитися враженнями з друзями. Той, хто відвідає місце певну кількість раз, стає т. зв. «майором» і отримує «медальку».

В Америці цей сервіс став неймовірно популярним, і можна очікувати, що щось схоже з’явиться і у нас. Можливо, це буде не Foursquare, а AlterGeo, чи ще не випущений Facebook Places – аналогічний додаток, що створюється командою розробників Facebook. Головне, що можна вже чітко уявити перспективи такого тренду – скоро заклади намагатимуться привернути до себе увагу, проявляючи активність й у таких сервісах.

Онлайн-шопінг стане соціальним

Якщо у вас в соціальній мережі є купа прихильників, чом би не спробувати їм щось продати? Саме для цього вже створюються сервіси, які дозволять спростити сам процес продажу через соціальні мережі завдяки eCommerce-додаткам.

Інші сервіси допомагатимуть вам відслідковувати покупки, залишати коментарі і ділитися враженнями з іншими.

Ще одним вибуховим трендом став сервіс колективних покупок. В нас він представлений такими компаніями, як Покупон, SuperDeal, Моджо, та Город24. Вони пропонують вагомі знижки на різні товари та послуги із двома умовами – придбати знижку необхідно впродовж чітко визначеного часу, а щоб акція відбулась, це має зробити певна кількість покупців. Як бачите, цей тренд вже дібрався і до нас.

Стануть популярними міні-блоги на платформах

Із появою Твіттера блог став вважатися багатьом надто громіздкою штукою для вираження думок. Проблеми з доменом, хостингом, плагінами, необхідність викладати власні думки у послідовному вигляді (звичайно, не кожен має такі проблеми, але принаймні ті, хто женеться за популярністю та читачами). Тому знов стають популярні ті платформи, в яких:

а) можна швидко й легко розмістити інформацію, яка зацікавила, навіть якщо це буде просто YouTube-відео або коментар до певної новини на декілька рядків;

б) є тісна інтеграція із соціальними мережами, завдяки якій повідомлення про новий запис може бути автоматично розміщене відразу на декількох сайтах.

До найпопулярніших зараз відносять Tumblr та Posterous. Так, один з авторів цього блогу використовує перший сервіс для ведення власного щоденнику, а останній був обраний такими інтернет-діячами, як Тарас Амброз, Тарас Міщенко, а також проектом КиївКаст.

Керування репутацією та кар’єрою

Напевно, ви вже не раз чули історії, як на Заході людину звільнили з роботи (чи принаймні оштрафували) за необдуманий твіт чи повідомлення в статусі соц. мережі. Але разом із тим, такі сайти, як LinkedIn, МойКруг та ВШтате все більше необхідні кадровим агентствам для пошуку та відбору кандидатів.

Через це стає важливим тримати свій профіль в таких мережах завжди актуальним, особливо, якщо ви зацікавлені в новій роботі, але нічого не робите, щоб її знайти.

Також зараз створюються сайти, де люди мають можливість анонімно прокоментувати сервіс тої чи іншої компанії. А отже ви, як власник компанії, можете знати, хто ваші друзі, але будете здивовані, коли дізнаєтесь, що вони про вас думають.

Інструменти аналізу соціальних медіа розвиватимуться

Цей пункт вже неодноразово з’являвся у попередніх статтях, і ось у чому його суть. Нині компаніям недостатньо знати, як змінюється їх репутація. Тепер їм ще й цікаво знати, чому і як на це реагувати. Тому все більш важливою стає можливість прислухатися для споживачів. Але завдяки соціальним медіа їх тепер не треба опитувати, ба навіть не треба шукати й вичитувати балачки – необхідно лише скористатися відповідними інструментами, які б аналізували дописи людей і видавали зрозумілий результат.

Ринок соціальних онлайн-ігор зростатиме

Хто б міг подумати, що гра «Весела ферма» стане такою популярною? Компанія, що створила дещо схожу гру Farmville для Facebook, нещодавно повідомила, що кількість її гравців досягла 62 мільйонів. Уявіть, який це великий ринок. Уже зараз деякі дослідницькі контори підрахували, що до 2012 року капіталізація цього ринку збільшиться до 5 мільярдів доларів. Бо зацікавленість в соціальних казуальних іграх лише продовжує рости.

Згідно опитувань, приблизно половина комерційних організацій не знає про соціальні медіа або не має конкретних планів по їх опрацюванню. Трохи менше третини дійсно розуміють їх корисність і намагаються крокувати в ногу із часом. Інші ж просто не встигають через брак часу адаптуватися до нових тенденцій. Тому сподіваюся, що ця стаття допоможе наздогнати актуальні тренди в соціальних медіа і ще краще пристосувати вашу бізнес-модель під потреби сучасності, або просто уявити, якою стає Мережа прямо на наших очах.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*