Майбутнє соціальних медіа у журналістиці. Частина друга

Продовження. Початок читайте у першій частині.

5) Поява інструментів для відстежування та аналізу актуальної інформації

Створення соціального контенту стане частиною робочого процесу журналіста, і для цього йому доведеться використовувати різноманітні соціальні платформи. Задача постає в тому, щоб створити інструменти, які б спростили задачі пошуку та збирання інформації з сайтів на кшталт Twitter та YouTube і об’єднання їх в єдину статтю.

Одним з таких інструментів має стати ресурс Storyful.com, що має на меті зібрати комьюніті професіоналів, які збиратимуть соціальний веб-контент та створюватимуть на його базі повноцінні інформаційні дописи. Причому справа полягає не тільки у відстежуванні контенту у режимі реального часу, але й аналізі супутнього матеріалу (такого, як коментарі чи посилання на сусідні статті), що допоміг би краще зрозуміти суть наразі актуальних подій.

Журналіст же в такому баченні гратиме роль «довіреного гіда», який допоможе читачам виокремити серед безмежної купи інформації найважливішу і найактуальнішу.

6) Не тільки Twitter та Facebook?

Ті інформаційні агентства, що вже охопили соціальні мережі, насправді просто створили канали постачання інформації на Facebook та Twitter. Але читачі є повсюди, і цінність інформації визначається не тільки за кількістю кліків, а й зацікавленістю аудиторії, що може бути присутня і на інших сайтах. Які ж ресурси на черзі у інформаційних агентств? Подейкують, що це, в першу чергу, буде Tumblr та Foursquare.

Очевидно, що Tumblr надає набагато більше можливостей для доставки медіаконтенту, ніж Facebook та Twitter, і журналісти використовуватимуть оригінальні рішення, аби їх tumblr-блоги відрізнялися від існуючих вебсайтів чи блогів. Вже зараз на цій платформі досить успішно функціонують цікаві проекти, присвячені вузькій тематиці. Наприклад, «Як лаються можновладці» (“Officials Say the Darndest Things”), автор якого дехто ProPublica збирає різноманітний контент про не дуже ввічливі висловлювання різних політиків.

7) Відділи новин активніше найматимуть журналістів

Вже зараз відділи новин наймають активних постачальників контенту до соціальних мереж, адже саме вони можуть найкраще відслідковувати те, що наразі бентежить суспільство. Ймовірно, що в майбутньому більшість інформаційних агентств матимуть такий «соціальноорієнтований персонал».

Окрім пошуку такого персоналу агентства будуть також більше наймати журналістів, які вже мають певну аудиторію в соціальних мережах, довели власну компетентність і достовірність інформації, а отже створили і розвивають власний бренд. В деяких випадках популярність самого журналіста частково передається і агентству, з яким він погодився співпрацювати, що лише позитивно впливає на репутацію. Сама ж взаємодія агентств і постачальників новин може відбуватися завдяки сервісам типу Ebyline.

Приклад такої взаємодії можна вже спостерігати на прикладі мережі наукових блогів від Guardian.

8. Журналісти матимуть більше інструментів для мобільності

Кількість користувачів, що отримує новини через власний мобільний пристрій також невпинно росте. Це визначає ще один канал постачання новин для інформаційних агентств, причому створювати відповідну платформу потрібно так, щоб користувачі не втрачали можливість взаємодіяти з контентом. Саме тому процес розробки будь-якого нового проекту неодмінно має за складову створення мобільної версії.

Мобільні пристрої допомагають і журналістам, що створюють та передають контент «на ходу». Наразі для останнього найзручнішою платформою є, звичайно, Твіттер, але є і будуть створені і інші. Так, вже зараз є мобільні відеоредактори та рішення для створення аудіо слайдшоу, розробляються програми із застосуванням технології аугментованої реальності. А інформаційні агентства й надалі будуть зацікавлені у розробці власних додатків, які б дозволяли у найкоротший час створити контент та доставити його на необхідну соціальну платформу.

Висновки

Підводячи підсумки, варто сказати, що з появою соціальних медіа ера журналістики зазнає тотального переродження, і схоже, тепер найуспішнішими стануть ті, хто вже зараз працює над власним брендом у соціальних мережах і вміло орієнтується в сучасному інформаційному шумі, застосовуючи найоптимальніші для цього інструменти.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*