Ефективна робота вдома: поради професіоналів

Ефективна робота вдома

Продовжуючи тему віддаленої роботи я вирішив дізнатись, що можна покращити в цьому плані для тих, хто працює вдома. Її недоліки та переваги ми вже знаємо. Що ж впливає на ефективність роботи вдома? Що ми можемо зробити або змінити, аби віддалена робота стала ідеальною для вас? Я звернувся до тих, хто вже тривалий час працює з дому, і має чимало досвіду, щоб розповісти вам свої поради.

В сьогоднішній статті ви прочитаєте рекомендації від Іллі Стронґовського (@strng),Тетяни Брагіної (@bondarka), Сергія Мітяєва (@technoslav), Ангеліни Оверчук(@anhelinka) та Надії Баловсяк (@nadia_balovsyak).

Я задав кожному з них три прості питання:

1. Яким повинне бути робоче місце, коли працюєш вдома? Які параметри є необхідними для зручності?

2. Розкажіть про свій тайм-менеджмент. Коли ви працюєте – вдень, вночі, на вихідних? За яким принципом розподіляєте час на проекти?

3. Наскільки важливою, на вашу думку, є мотивація? Що ви порадите робити для того, щоб тримати її на потрібному рівні під час праці над проектами та поточними задачами?

І ось їхні відповіді.

Ілля Стронґовський, дизайнер, Житомир:

1. Зручним. Великий екран, якісні навушники, пристойний стіл. Щоб було місце для малювання ескізів. Але це все другорядне. Найголовніше у робочому місці – робоче сидіння. Ефективність моєї роботи кількаразово зросла, коли придбав собі шикарне шкіряне крісло. До речі, переплачувати за це геть не обов’язково – варто пошукати дещо браковані екземпляри – в офіс такі не беруть, а для домашнього вжитку – те, що треба.

2. Є проєкт – займаюся ним. Впродовж дня займаюся вигадуванням концепції й малюванням ескізів. А ввечері, коли родина лягає спати, і десь до 3-ї ночі – найбільш ефективний час для роботи. Коли проєктів кілька, перевага надається тим, в яких дедлайн ближчий. Але обдумується і ескізи вигадуються паралельно.

3. Мотивація потрібна. Найкраща мотивація – передоплата. Але оскільки клієнти переважно не схильні, то мотивувати себе можна тільки психологічними методами. Мені от дуже приємно думати, що в портфоліо
буде доданий ще один цікавий проєкт. А коли працювати не хочеться, але треба – тут уже ніщо, крім самопримусу не допоможе. Можна музику жорсткішу поставити.

Тетяна Брагіна, копірайтер, Запоріжжя:

1. Робоче місце у нас обох з чоловіком (теж фрілансером) на кухні. Це зручно – по-перше, холодильник знаходиться у зоні досяжності, по-друге, чай можна зробити дуже швидко, і потреба сваритись через те, чия черга йти ставити чайник, сама відпадає. По-третє, тут є смітник, куди можна викинути весь непотріб, і він не скопичується на столі. Також нема необхідності скопичувати чашки – адже тут можна його швидко помити і використовувати знов. Словом, кухня – ідеальний варіант. Крім того, тут завжди світло, є великий стіл і купа розеток.

2. Основну частину проектів виконую вранці, щойно прокинувшись. Це тому, що я жайворонок. А мій чоловік, наприклад, з більшим задоволенням працює вночі, бо сова. Вихідних по суті немає – кожен день понеділок :) )) Намагаюсь робити так, щоб всюди встигати у визначений термін, а як такого розподілу “що коли” немає.

3. Мотивація – наше все. Працювати – значить, розвиватись професійно, отримувати гроші, за які потім можна купити смачну їжу, поїхати у подорож, купити дитині іграшки, всім одяг, налагоджувати ділові зв*язки та поповнювати портфоліо. Ось це все і є мотивація :) Роботою живемо, і  поки що все влаштовує)

Сергій Мітяєв, журналіст, Київ:

1. Наверное, зависит от типа работы. По идее, если вы не художник или не пекарь и вообще ваш результат работы нельзя потрогать руками и ощутить физически, то работаете вы дома на компьютере. И раз работа удаленная, то обязательным условием является интернет. Во всяком случае у меня именно так, поэтому буду исходить из этого. Самое главное в рабочем месте – это инструменты. Они не должны раздражать и должны экономить ваше время по-максимуму.

Что это значит? Это значит, что компьютер должен быть производительным и обладать запасом прочности (в смысле иметь избыточную производительность – она может пригодиться при выполнении более сложных задач, чем обычно). Я помню, что когда поменял свой первый ноутбук на второй, то благодаря росту производительности у меня появилось ощущение, что я получил процентов 20 дополнительного рабочего времени. Ведь даже полусекундные задержки (речь как раз о них) при переходе из папки в папку на компьютере – это уже много. Такие секунды складываются за день в минуты, а за месяц и час набежать запросто может.

Конфигурация компьютера, конечно же, зависит от конкретной работы, но по своему опыту могу сказать, что нельзя экономить на оперативной памяти – у вас должны быть одновременно запущены все приложения, необходимые для работы (сейчас, например, много ресурсов стали потреблять браузеры, особенно с многочисленными открытыми вкладками, особенно с флешем) и при этом ничего не должно подтормаживать.

Еще стоит позаботиться об удобном кресле (если вы будете сидеть в нем по 8-12 часов, то не стоит на нем экономить, купите максимально дорогое, какое сможете себе позволить), а вот параметры стола, по моему мнению, особой роли уже не играют. Ну, и домашний интернет должен быть не мобильным, а проводным, благо, широкополосный доступ в интернет уже есть в каждом областном центре, хотя в городах поменьше с этим уже значительно сложнее. Стоит помнить, что мобильный интернет – это не всегда стабильное решение и подвержено большему количеству факторов, влияющих на скорость соединения, чем проводной. Чем постоянно скакать от одного оператора к другому, тратя на это время и силы, лучше подключиться к одному и забыть о проблеме.

2. В моей ситуации (во-первых, я трудоголик, во-вторых, совладелец уже заметного в своем сегменте проекта), работаю все свободное время. Тем более, что в интернете часто вообще сложно провести грань между работой и не работой. Вот сейчас я отвечаю на вопросы – это, вроде бы, не работа. С другой стороны – это можно посчитать возможностью попиарить себя и свой сайт, верно? По натуре я сова и мне действительно лучше работается в 2 часа ночи. А еще днем постоянно отвлекают звонки, письма, сообщения из мессенджеров (по работе тоже можно общаться и обсуждать достаточно важные темы не только с коллегами, но и партнерами).

Применительно к моей деятельности (блог о технике) утро у меня начинается, когда я проснусь. Иногда выспаться не получается, если надо утром куда-то ехать на встречу или (такое тоже бывает) разбудит звонок по телефону (хотя те, кто меня хорошо знает, стараются раньше 11 не звонить, за что им огромное спасибо, а если звонят, то исключительно по срочным вопросам).

Сначала я читаю почту и отвечаю на какие-то важные письма. Затем просматриваю комментарии на сайте и форуме. Потом перехожу к просмотру пропущенных сообщений (твиттер, ICQ, реже Skype или Google Talk). Все это может запросто у меня отнять 1-2 часа времени. После всего этого, собственно, начинается сама работа.

По тайм-менеджменту и эффективной работе могу дать несколько простых советов, исходя из треннингов, которые я проходил и собственного опыта:

  • делайте выходные дни – работать без выходных невозможно, организм должен отдыхать, мозг разгружаться. Желательна смена обстановки – выехать за город на пикник, прогуляться пешком по парку (Киев вообще прекрасный город для этого, я обожаю просто ходить, ничего конкретно не делая, по улицам и паркам). Наконец, просто выпить пива с друзьями в тихом уютном месте.
  • отпуск это важно. Люди все разные, но мне кажется, что 4 отпуска по неделе намного лучше, чем 1 раз в году на месяц
  • старайтесь вечером планировать свой завтрашний день – буквально составьте список (я одно время использовал сервис iGoogle для этого) и обязательно оставьте в нем не меньше 20% свободного времени – оно обязательно уйдет на срочно возникнувшие дела
  • начав делать одну задачу из списка, не отвлекайтесь на другие дела пока не закончите ее (этот пункт мне самому дается тяжелее всего – такова жизнь)
  • по возможности каждые 40-45 минут давайте себе 5-минутный отдых (не хочу пропагандировать курение, поэтому посоветую выпить чашку чая, если вы дома, встаньте из-за стола, сходите на кухню, погладьте по дороге кота ;) ) – учеными доказано, что после 40 минут работы, ее эффективность снижается и нужна пауза для “перезагрузки”

3. Мотивация – это, конечно же, важно. Работа дома, как правило, дает больше независимости, но и больше расслабляет – сложнее себя заставлять поработать, сроки срываются запросто, ведь все часто откладывается до последнего момента. Лучшая мотивация – это работать на себя, любимого. Ничего более мотивирующего не придумано.

Сейчас у меня совершенно нет никаких проблем с мотивацией, ведь каждая потраченная на работу минута – это вклад в копилочку собственного благосостояния. Это намного интереснее, чем работать за фиксированную зарплату на “дядю” и приумножать его доходы. Недавно (боюсь ошибиться, но кажется это был один из подкастов Рунетологии) услышал красивую тему – все стартапы, которые превратили своих владельцев в миллионеров начинались с гаражей, когда люди годами работали по 12-16 часов в сутки на голом энтузиазме и чуть ли не впроголодь. Для этого нужно гореть и жить уверенностью в том, что вы создаете великую вещь. Для этого ставьте перед собой БАЦ (большие амбициозные цели).

Занимайтесь собственными проектами только, если вы уверены, что они перевернут, если не весь мир, то хотя бы ситуацию в отдельно взятой стране в отдельно взятом сегменте рынка. Без этого все разговоры о мотивации останутся разговорами. И тогда выполнять текущие задачи станет легче – ведь чем больше вы сделаете, тем быстрее приблизите час собственной независимости и благосостояния.

Ангеліна Оверчук, копірайтер, Київ:

1. Для початку важливо зручно “всістися”. Якщо стілець не дуже комфортний, то робота “не йде”: хочеться встати, тіло прагне змінити позицію, ноги шукають місця під столом, а це все відволікає від основної діяльності.

Для того, щоб нормально працювати, я також звільняю свій стіл від усього зайвого. Маю тільки клавіатуру, ручку та щоденник/блокнот зі списком завдань. Взимку ще зволожуючий крем для рук :)

2. Раніше мені гарно працювалося лише увечері. А коли стрілки годинника наближалися до цифри 12, то справи взагалі йшли швидко, питання вирішувалися ефективно, а рішення проблем приходили у голову самі собою.

Але з часом прийшло і розуміння того, що цей графік не є прийнятним. І не тільки тому, що людина традиційно звикла працювати зранку, а ще й тому, що мій організм виказував явні ознаки перманентної втоми, недосипу і т.д.

Першим кроком до переорганізації став початок роботи о 9,00. Але вже зараз намагаюся почати роботу якомога раніше, звісно, не нехтуючи і своїм вільним часом зранку. Коли більша маса людей ще не вступила у фазу ділової активності або ж тільки починає її, то моя продуктивність практично досягає свого максимуму.

Але тепер доводиться слідкувати і за часом вкладання у ліжко. До 00.00 – це правило (за рідкими винятками). Бажано – до 23,00

Ще півроку тому практикувала активну діяльність на вихідних, але це вже у минулому. Вихідні для відпочинку. І лише у крайніх випадках  –  щоб не зірвати дедлайн та не підвести клієнта.

Що ж до проектів, то для мене все залежить від типу того чи іншого проекту. Бувають такі, що поглинають свідомість повністю  і думка про них присутня серед інших думок чим би я не займалася. Бувають же й такі, для яких важливо виділити декілька днів на підготовку основи, а далі вміщувати всю іншу діяльність по них  у звичний графік.

3. Я вважаю, що мотивація – це наріжний камінь будь-якої діяльності, і, що більш важливо, успіху.

Я розділяю мотивацію на два типи. Перший змушує прокидатися зранку та сідати до роботи, вчити щось нове, вдосконалюватися у тому, що ти робиш, знайомитися з людьми, розширювати свою свідомість і т.д. Оскільки я людина амбітна та чутлива до різноманітних зовнішніх подразників та подій, то така мотивація народжується у мені самостійно і я не працюю над підтримкою її на необхідному рівні.

Другий же тип штовхає на більш глобальні зрушення та дії, наприклад, розробка ідей та планів для побудови свого бізнесу, планування та робота “на перспективу”, вихід із “зони комфорту”, заняття нудними, але дуже потрібними справами і т.д. Тут мені доводиться думати. Думати і усвідомлювати, для чого я робитиму ту чи іншу роботу. У момент усвідомлення значимості певних справ і приходить мотивація. І що цікаво: хоч на рівні підсвідомості я завжди знаю відповідь на питання “для чого?”, на свідомому рівні я працюю над відповіддю майже щодня.

Надія Баловсяк, журналіст, Чернівці:

1. Зручним. Параметри – зручне крісло, правильне освітлення, обов”язково – окрема кімната, шумоізоляція. Щоб все можна було дістати не встаючи з стільця. поруч – листочки паперу і ручка, і пляшка води обов”язково.

У мене ще є два монітора підключені до одного компа. без них досить складно працювати, я вже звикла що на одному пишу текст, а на іншому – новини, або гмейл, або адмінка блога.

2. Для мене це неактуальне питання, бо я повинна працювати в робочий час.Новини о 1й ночі ніхто не читає, тому я встаю вранці і йду писати новини / статті / огляди.

Спочатку читаю новини. Новини читаю раза три-чотири в день протягом дня. Якщо є пари  (студенти) – то помежи пари, на перервах, рано вранці, перед сном, коли є вільний час.

Вихідні – це табу для роботи. Як мінімум один, якщо вдається, то й два, тобто повний офлайн. Хоча це шкода, бо через це не вистачає часу на блоги.

Обов”язкова відпустка в повному офлайні, навіть без твітера.

3. Я не знаю що тут написати, якщо не хочеш працювати – нащо працювати?Якщо не хочеш працювати, але добре заробляєш – або працюй (гроші теж мотив, і великий), або шукай іншу роботу з кращою мотивацією.

Якщо виникає питання – не хочу, але треба – воно того не варто. Хоча я цього літа в Трускавці працювала на незручному кріслі і за незручним столом, робила відсотків 70 щоденної роботи. І зручність була не настільки актуальна, бо в час поміж роботою були прогулянки і свіже повітря. Тобто зручність місця – поняття опціональне.

Дякуємо всім за отримані відповіді. А що ви можете порадити?

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*