В рубриці інтерв’ю давно не було яскравих блогерів, тому сьогодні ми поговоримо з Олександром Фурманом (Masterpiecer) – про інтернет, критику, та особисті цілі.
– Чому ти вирішив завести блог? (стандарт)
– Мені завжди подобалося розповідати щось, бути в центрі уваги, доносити людям інформацію. І тому, одного разу спробувавши ЖЖшку за порадою однієї з моїх знайомих, з блогів я вже не зліз. Як зараз пам’ятаю, це був 2006 рік.
– Що для тебе інтернет – розвага, середовище існування чи просто інструмент?
– Для мене це вже давно середовище існування, якийсь паралельний світ. Абсолютна більшість всієї моєї діяльності так чи інакше пов’язана з ним, тож це вже ніби і не розвага, і за масштабами вже давно не інструмент.
– Як ти думаєш, чому тебе так багато критикують? І що порадиш робити, щоб уникати такої критики?
– Критика – це лише індикатор. Індикатор того, що ти робиш все правильно (або десь щось трошечки треба підправити). Більшість анонімних критиканів я мав у дупі, а до слів знайомих стараюсь іноді прислухатись. А уникати критики не варто – бо ІМХО якщо її зовсім немає, отже ти нічого не вартий. А уникаючи її, лише боїшся це визнати.
– На цей раз блог закривається остаточно? Що буде далі?
– Я закрив його цілком свідомо і остаточно. Що далі? Далі – нарешті доробити свій персональний сайт-портфоліо, бо сторіночка на блозі якось не солідно, ну і у мене ще залишаються інші проекти, в яких я зацікавлений – Укрбаш, Файна Меморія… Але персональний блог як такий я не відкрию більше ніколи. Є певні ідеї щодо тематичних ресурсів, та вони стоять навіть не на другому пріоритеті.
– Назви три інтернет-ресурси, які будуть популярні в Україні, на твою думку, в 2015 році.
– Це безумовно Твіттер, це безумовно Фейсбук (він не “зробить” вКонтакті, але складе йому гідну конкуренцію в прошарку інтелігенції і думаючих людей), і я особисто дуже очікую буму геосоціальних мереж (бачиться, він ще не наступив), тому Foursquare я зроблю третім.
– Чи реально в Україні побудувати інтернет-бізнес з нуля, не маючи на старті нічого?
– Це реально, але далеко не у всіх випадках. І тим не менш, всі продовжують вірити, що це саме їхній випадок. Мінімальні вкладення на старті хоч якісь, та мають бути.
– Що треба робити, аби створити успішний self-branding в інтернеті? Кілька слів на прощання читачам.
– Треба якісно робити свою роботу, і дати можливість легко дізнатися про свою діяльність будь-кому будь-яким способом – будь то власний сайт чи сторінка в соцмережі.
Читачам Блогорідера – натхнення, високих досягнень в інтернеті, та в першу чергу в житті.