Чому в уанеті не буде платного контенту

Чому в уанеті не буде платного контентуРозмови про те, що провідні англомовні онлайн-ЗМІ переходять на платний доступ до своїх матеріалів, звучать останнім часом все частіше. Читаючи такі рядки, мимоволі починаєш турбуватися про те, що цікавий та якісний контент скоро перестане бути безплатним. Але коли я прилаштовую цю модель до України, то мені стає легше: я знаю, що ніякого платного контенту в Україні не буде. Зараз спробую пояснити, чому я такий зухвалий і впевнений.

Весь процес такої фінансової моделі складається з простих частин: є відвідувачі, з одного боку, і цікавий контент – з іншого. У цю схему вводиться перешкода у вигляді оплати за доступ.

paid content

На наше з вами щастя, контенту в інтернеті поки що значно більше, ніж відівідувачів, а особливо в Україні. Тому схему можна сміло змінити:

І тут стає очевидною перша проблема неефективності такого методу в українському інтернеті. Неунікальність. Занадто багато сайтів в уанеті фактично копіпастять новини, або просто переписують їх. Тобто, одна новина може “обертатися” сайтами по кілька днів – то в одному, то в іншому форматі. Сайтів, що продукують неповторний та унікальний контент – одиниці. Та й сам факт того, що оплачена новина після прочитання ніколи вже вам не буде потрібна зменшує шанси того, що відвідувач за неї заплатить. Кому потрібно платити за те, що можна знайти деінде, або ж те, що по суті не так вже й важливо для тебе?

Навіть якщо і знайдуться матеріали, за які люди будуть ладні заплатити із власного гаманця, постає ще одна проблема – в тому самому гаманцю. Інтернет-платежі в Україні як масовий сервіс фактично перебувають на печерному рівні – обізнаність людей у цьому плані залишає бажати кращого. Аудиторія користувачів платіжних систем (Webmoney, PayPal, Яндекс.Деньги) неспіврозмірна з кількістю людей всього уанету. Так, існують можливі додаткові рішення – наприклад, платежі через SMS або ті ж iBox, але це не те. Немає в цьому простоти і швидкості.

Останній у переліку, але далеко не останній по змісту фактор – це ментальність. Любов українців до безплатного знають всі, тому будуючи такі фінансові схеми, треба враховувати і це. З появою інтернету останній став фактично синонімом безплатності. Думка про те, що безплатне скачування фільмів або музики є цілком закономірними речами вже занадто глибоко вкорінилася в розумі українців, щоб змінити її. Тому фраза “платний доступ до новин” буде викликати скоріше посмішку, аніж захоплення чи ентузіазм.

Ось чому я впевнений, що у найближчі 1-2 роки в уанеті ми навряд чи побачимо моделей платного доступу до контенту, які будуть приносити адекватні фінансові результати – співрозмірні, наприклад, по доходам від розміщення реклами. Це не означає абсолютне “ні” – якщо в когось виникне більш вдала ідея монетизації контент-проектів, то я буду тільки радий про це дізнатись або навіть написати. Однак коли про новину я можу дізнатись з десятка інших джерел, включаючи блоги або твіттер, то “для чого платити більше”?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*