Сьогодні в рубриці Інтерв”ю ми поговоримо з Максимом Залевським. Максим – спеціаліст з інтернет-маркетингу та керівник агенції контекстної реклами Acontext.
– Як ти потрапив до інтернету? Чому вирішив побудувати свою кар”єру саме в сфері інтернет-маркетингу?
– У кожного своя швидкість кар’єрного росту в інтернеті, я рухаюсь порівняно повільно.
До інтернету я потрапив будучи студентом, ще в 1997 р. спочатку у батьків на роботі, а згодом журнал CHIP видав якусь бонусну карту на кілька мегабайт dial-up і понеслось. Перший успіх продажу через інтернет був десь у 1999 р., коли ми знайшли клієнтів у Донецьку на синтепон і згодом продали їм велику партію. Я тоді був менеджером по збуту.
Інтернет-маркетинг мене зацікавив у 2005 р. коли я активно займався багаторівневим маркетингом (Amway, Intway), серйозним поштовхом до вивчення цього напрямку стала участь на міжнародній конференції «Інтернет маркетинг в Україні» у травні 2005 р. http://imu.org.ua/. Веб-аналітика зовсім недавно, після вивчення книги «Веб-аналітика, аналіз інформації про відвідувачів веб-сайтів» Авінаша Кошика.
Вирішив побудувати кар’єру саме в інтернет-маркетингу тому, що вважаю цей напрямок цікавим для себе і досить перспективним і неосвоєним в Україні.
– Як би ти оцінив стан інтернет-маркетингу в Україні? Чи користується попитом реклама в інтернеті, скажімо, в регіонах?
Інтернет-маркетинг в Україні розвивається досить динамічно і не тому, що там крутяться великі гроші, а тому, що цю країну населяють світлі і розумні люди. Щирі ентузіасти, які готові вчитися і навчати, організовувати безкоштовні семінари та баркемпи.
Щодо реклами то основні рекламні бюджети звичайно акумулюються у Києві та кількох міліонниках. Взагалі рекламних інтернет-агенств, згідно з даними http://reklamonstr.com/advertua, всього кілька десятків, через них і проходять основні рекламні кампанії.
60% контекстної реклами, згідно з даними Яндекс, підприємства проводять самостійно, що звичайно досить негативно відбивається на результативності. Особливо це стосується невеликих підприємств де маркетингові витрати, як правило, разові і дуже незначні.
– Що для тебе соціальні медіа? Інструмент для роботи чи швидше засіб для спілкування?
– Соціальні медіа для мене платформа для просування товарів та послуг і звичайно комунікації з аудиторією. Активно вивчаю цей напрямок, є кілька успішних кейсів.
– Ти відвідуєш з доповідями багато конференцій та баркемпів по Україні. Які ти можеш назвати позитивні та негативні моменти українських баркемпів? Чи виконують вони свою функцію на всі 100%?
– В мене існує таке правило: «Відвідувати тільки ті семінари, де я виступаю». Проте з нього бувають виключення, коли ставляться інші цілі.
Ті баркемпи, які мені довелось відвідати, я оцінюю досить позитивно. Просто в житті довелось побувати на семінарах значно нижчого рівня, особливо працюючи в МЛМ.
У свій час я навчився виділяти головне у кожному виступі, інколи це може бути буквально одна фраза чи посилання. Я не звертаю уваги на комфортність умов, рівень та ораторські здібності доповідача, одяг і таке інше, хоча це і має певне значення.
Баркемпи та семінари мають величезне значення для розвитку інтернет-маркетингу в Україні. Хоча б тим, що вони є і там є люди – баркемпи вже виконують свою функцію на 100%.
– Чи є реклама в блогах в Україні успішною на твою думку? Що заважає цьому успіху?
– Реклама в Блогах може бути успішною, якщо вона досягає Цільової аудиторії. Проте це не завжди так, а в більшості зовсім не так.
Успіху заважає незнання або приховування своєї справжньої цільової аудиторії і це стосується не тільки блогів. Я у цьому переконуюся, коли провожу якісь рекламні кампанії, наприклад просування своїх семінарів. Проте все виправить час і конкуренція
– Чого тобі не вистачає в українському інтернеті? Чи маєш якісь прогнози щодо його розвитку в найближчі роки?
– В українському інтернеті мені не вистачає української мови. Тому майже всі мої сайти, статті та доповіді українські. Я дуже люблю історію і знаю, що Україна має великий потенціал, значно більший ніж просто сировинний та інтелектуальний придаток.
У найближчі роки в українському інтернеті кількісні показники перейдуть у якісні, відбудеться бурний розвиток електронної комерції в регіонах, особливо у тих, які зараз тільки «сидять вКонтакте». Люди звикають до інтернету і на це теж потрібен час.
– Кілька слів на прощання читачам
– Читачам бажаю бути творцями, а не споживачами. Пишіть українською, творіть контент. Організовуйте зустрічі, семінари, баркемпи, флешмоби. Вивчайте нові напрямки і створюйте свої.
У нас за плечима величезний спадок науки та культури, традицій та інтелекту.
Ми нація великих людей і достойні бути рівними серед кращих.