Українська блогосфера 2009. Підсумки року

Українська блогосфера 2009Надворі 15 грудня – а це означає, що Блогорідер публікує свій щорічний звіт по українській блогосфері.

Що змінилось за цей рік? Що нового сталося? Яка українська блогосфера зараз? Я спробую дати відповіді на ці питання.

Блоги та люди

Українська блогосфера цього року нарешті стала самодостатньою. Якщо у 2007 році все тільки починалось, і люди лише пробували блоггінг “на смак”, не знаючи практично нічого детального про цей новий вид діяльності, то сьогодні все чітко – є приватні блоги, є тематичні, а є проекти колективних блогів. Саме слово “блог” уже переважно не спричинює такого подиву і незрозумілості, як колись. Хоча, ясна річ, все ще є тисячі людей, які далекі від цього. Онлайн-ЗМІ розкрутили термін “блогери” і тепер він став уособленням якоїсь спільноти підпільних текстових партизанів :) Хоча, це може лише мені так здається ;)

Блог став тим засобом, через який можна дізнатися все. Тепер навіть найтихіша думка може бути почутою на всю країну. В нас немає популярних рейтингів, немає топів, але люди здатні повідомити весь світ про те, про що дійсно повинне знати суспільство. Це і покинуті заводи з ртуттю в Києві, і їжа з емульгаторами, і багато чого іншого. Публікації шокуючого почали збирати аудиторії. Люди пересилають один одному лінки, діляться ними в Facebook, Twitter, Вконтакте. Процес пішов – ви можете бути почуті.

Blog

Заходи

Традиції баркемпів були продовжені у цьому році, і, можливо, з ще більшим розмахом, ніж у минулому. Тепер люди не лише сидять за своїми ПК або лептопами, а й відвідують цікаві заходи. Не обов”язково бути там присутнім, аби знати ці назви: Lviv Startup Club Sessions, DrupalCamp Kyiv, Mediacamp Kyiv, Startup CrashTest, LegalCamp Kyiv, Educamp, та багато інших. І що найголовніше – організувати подію такого роду може будь-хто.

Прибутки

2009-й рік став визначальним для тих блогів, які не витримали певних перепон, і закрились – або повністю, або ж просто застигли у просторах інтернету. Причини такого закриття можуть бути різні – від особистої втрати інтересу до комерційної непривабливості. Колишні джерела прибутків вже не здаються такими феноменальними, як раніше. Свої корективи внесла й економічна ситуація – разом з урізанням рекламних бюджетів, витрати на блогосферу взагалі стали мікроскопічними. Шкода, але я не можу оперувати якимись числовими даними з цього приводу – дослідженнями обсягів реклами в блогосфері ніхто не займається.

Як експертами, так і простими блогерами було доказано, що в Україні блоггінг не зможе замінити вам роботу у сенсі прибутковості. Максимум, на що ви можете розраховувати – це певна сума, якої вистачить на розваги чи похід у ресторан. Блоги вже не розглядаються як засоби для швидкого збагачення, і це добре, що у людей зникли ілюзії щодо комерційної сторони блоггінгу. Блог – це засіб піару чи моральної вигоди, не більше.

Twitter

Твіттер – це ключове слово року. Вибухове зростання популярності цього сервісу не могло не вплинути на українську блогосферу. За даними Яндекса, твіттер в Україні став навіть популярнішим, ніж в Росії. Зараз у Твіттері сидять понад 15 тисяч українців, і за півроку їх кількість виросла втричі. Блогери активно освоюють новий засіб комунікації, а інколи і взагалі покидають “велику” блогосферу, знайшовши для себе більш лаконічний формат висловлення думок. Якщо наприкінці 2008 року, коли я відкрив аккаунт @blogoreader, український твіттер нагадував невелике село, то зараз це вже точно мегаполіс.

Людей стало достатньо, щоб проводити цілі зустрічі – так звані твівенти. Найактивнішими у цьому плані поки виглядають західні міста України – http://twevent.org.ua/. Олег Боженко (@MrGALL) створив рейтинг україномовних твітерян.

Проекти

Блог в плані технології вже став універсальним майданчиком для розміщення будь-якого контенту. Звичайного WordPress вистачає для того, щоб відкрити власний контент-проект, онлайн-видання а може і щось більше. В цьому плані межа між блогами та іншими сайтами досить тонка.

Колективні блоги в 2009 році, здається, трохи ожили. З”явилося кілька проектів, які мають шанс на успіх – Розробка, Енетрі, Trustme, Cookorama, Test.gipsh.com, та інші. Їхній успіх буде залежати від безпосередньої активності їх учасників, і не менш активного просування.

Після всього вищесказаного, хочеться підсумувати цьогорічний огляд наступними словами. Якщо у 2007 році слоганом був “В Україні з’явились блоги!”, у 2008“Українська блогосфера шалено розвивається!”, то у 2009 можна сказати наступне:“Українська блогосфера – цілком самодостатня”.

Блогорідер спостерігає за українською блогосферою практично з часу її зародження. І буде робити це й надалі. Успіхів вам, шановні читачі! :)

 

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*