Чому в Україні заробити на блозі важче, ніж на Заході

Кожен з тих, хто заводить свій блог – не важливо який, тематичний чи приватний, хоч які б благі наміри не переслідував, все одно час від часу задумується про те, аби використати свій проект для заробітку. Як саме це зробити – тобто як заробити на блозі – залежить від багатьох факторів, про які вже неодноразово йшлося не тільки на Блогорідері, а й на інших схожих ресурсах.

Сьогодні я би хотів поговорити про дещо іншу сторону монетизації блогів. А саме локальні відмінності в способах заробітку – чому в Україні заробити на блозі важче, ніж, приміром, у країнах Європи або, особливо, США. Цьому є кілька головних причин.

1. Обсяг аудиторії – перша і найважливіша причина. За останніми даними, розмір української аудиторії інтернету, зараз складає близько 8-10 мільйонів відвідувачів. Активних серед них ще менше. В той час у країнах Заходу рівень проникнення інтернету в рази більший, і, відповідно, аудиторія виглядає просто гігантською у порівнянні з маленькою Україною. Більша аудиторія – значить більше потенційних читачів. Тобто в Україні фізично більше читачів, ніж є, не може бути (поправка на мову – читайте пункт 3).

2. Обсяг ринку інтернет-реклами. Ваші прибутки пропорційні обсягу коштів, що крутяться у сфері інтернет-реклами. Гроші на рекламу і складають цей обсяг, і більше їм нема звідки взятись. Вражаюча відмінність між цими обсягами в Україні та США. Для прикладу, в США лише на рекламу в соціальних мережах цього року пішло більше $100 млн, в той час як весь ринок інтернет-реклами України заледве досягає п”ятої частини цієї суми – до $20 млн. Як бачите, коментарі зайві. Тепер не треба дивуватись, чому два найпопулярніші блоги США – TechCrunch та Mashable заробляють на одній лише банерній рекламі до $200 тисяч в місяць.

3. Мова – не менш важливий фактор, ніж два попередні. Обираючи мову, на якій ви будете вести свій блог, ви тим самим обираєте рамки, у які буде заключена ваша потенційна аудиторія. Що це значить? Це означає, що, наприклад, обравши українську мову для блогу, не потрібно сподіватися на величезні потоки трафіку – їм тут просто нема звідки взятися фізично. Дехто свідомо обирає російську – аби тим самим розширити свою аудиторію (російськомовний блог будуть читати не лише в Україні), або аналогічно – англійську, і виходить на все більші розміри аудиторії.

Однак не треба думати, що все так просто. І що започаткувавши англомовний блог, у вас одразу ж з”являться тонни читачів. Чим більша аудиторія, тим більша конкуренція – ви ризикуєте залишитись непочутим у морі інших думок. Тобто, україномовний блог має невелику аудиторію читачів, але всі читачі цієї тематики підуть лише до нього – бо інших таких немає.

4. Тематика. Про те, яку тему обрати для свого майбутнього блогу, вже йшлося на Блогорідері в окремій статті. Тим не менш, повторю ще раз – від обраної тематики також залежить розмір вашої аудиторії – писати про знаменитостей не те ж саме, що писати про PHP-програмування. Враховуйте це при плануванні свого блогу.

Ось чому не варто роззявляти рота, коли ви бачите рівень заробітків закордонних блогів – умови там і тут надто сильно відрізняються, щоб щось аналогічне відбувалося і в уанеті. Розраховувати на захмарні суми при заробітку на блозі в Україні не варто – для чого обманювати себе. Оцінюйте свій потенціал реалістично. Успіхів!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*