втор: Антон Гладченко, BizTimes
Чи є ефективною так звана Ambient-реклама? Це питання турбує мене останнім часом все частіше. З одного боку, це досить ефектне видовище, яке привертає до себе увагу і викликає бурхливі обговорення в інтернеті. Але я поки ніде не бачив якихось точних даних, коли б подібна реклама позитивно впливала на продажі. Поки я знаходжуся в пошуку, я вирішив представити вам кілька прикладів, на мій погляд, добре виконаної Ambient-реклами (що значить добре виконаної? Це значить, що вона привертає увагу. Якщо у вас є дані по окупності – то коментуйте.).
1. Першою в нашому огляді буде реклама лаку для нігтів Rimmel Quick Dry. Дана кампанія проходила в Лондоні, недалеко від великих торгових центрів. Сама метафора реклами проста – лак для нігтів Rimmel Quick Dry дуже швидко засихає. Настільки швидко, що навіть стали можливі такі ситуації, як зображена на фото. В цілому, увагою жінок ця установка не обділена. Багато хто зупинявся і оглядав конструкцію. Крім того, фотографії даної події розійшлися в інтернеті.
2. Ще один помітний проект – це промо до фільма Квентіна Тарантіно “Вбити Білла”. В плані привертання уваги воно обходить попередню роботу на кілька порядків. При цьому в мене виникають питання з приводу того, як влада міста взагалі дозволила розміщення подібного стенду. Але виглядає ефектно.
3. Один із найвідоміших прикладів Ambient-реклами. В цей огляд я його включаю тому що ідея дуже вже хороша. Проста дорога, на якій Mr. Proper показує, наскільки хорошим миючим засобом він є.
4. Ikea вже не перший раз займається облаштуванням автобусних зупинок. Був випадок, коли в японському метро з”явились вагони, в яких всі меблі були з IKEA. На цей раз приклад дещо простіше. Звичайна автобусна зупинка, облаштована меблями з IKEA.
5. Компанія Denver Water закликає всіх економити воду досить екстравагантним способом. Що ж, увагу ця реклама точно привертає, а ось чи досягає своєї мети? Важко сказати. Я особисто (автор статті – прим. ред.) взагалі не вірю в ефективність соціальної реклами.
6. У японського гіганта Sony деякий час назад, вірогідно, виникли серйозні проблеми з австралійською владою, так як вона зобов”язалась компенсувати всі вуглеводні викиди на території Австралії, в яких повинна. Спеціально для цієї події була розроблена рекламна кампанія, в якій Sony закликала інші компанії слідувати її прикладу. В цілому, я скептично відношусь до таких акцій, але дизайн вийшов неперевершеним.
7. Компанія DHL Express вміло рекламує свою службу доставки в метрополітені. Для цього нам показують величезний трафік автомобілів, серед яких неможливо протиснутись, і спеціальний маршрут, по якому вільно їдуть автомобілі DHL. Цікавий задум, який показує, що ваш товар обов”язково буде доставлений вчасно і ніде не затримається.
8. А ось фільм “Повернення Супермена” (який успішно провалився) дуже вдало рекламувався в ліфтах. тут навіть і говорити нема чого. Просто гляньте.
9. Компанія Duracell зробила дуже вмілу рекламу на території Малайзії. Як бачите, навіть постійно працюючий ескалатор може рухатися так довго завдяки тому, що всередині використовуютсья батарейки Duracell.
10. І знову про метро. На цей раз я би хотів відзначити рекламу шампуня Pantene Pro-V в Китаї. По-моєму, зроблено блискуче. Очевидно, що всі перехожі звернули увагу на дану рекламу.
Що ж, ми розглянули креативну рекламу. Але наскільки вона корисна для бізнесу? Судити не беруся. Але при цьому хочу відзначити, що в цьому огляді були лише крупні компанії, які можуть дозволити собі витрачати гроші на іміджеву рекламу, не враховуючи віддачі від неї. Це важливий момент, так як я ні разу не бачив, щоб подібну рекламу використовували маленькі компанії. І причина цього криється в тому, що нормально порахувати віддачу від такої реклами дуже важко (і чи можливо взагалі?).
Переклад на українську – Блогорідер.