Зробіть ваш блог “смачним”

Звісно, я мав на увазі зробити це не буквально. Зараз поясню, що й до чого.

Тепер, у вік тотальної інформатизації, коли кількість інформації – корисної і некорисної для нас – обрушується на наш мозок щодня у величезних кількостях, “піймати на гачок” те, що нам буде справді цікаво читати, чи я би краще сказав “споживати”, нелегко. Бо серед тих мільйонів блогів та мільярдів записів лише дещиця будуть хорошими. Можливо, навіть половина буде таким собі інформаційним “сміттям”, непридатним для “споживання”.

Так-от, про споживання. Чомусь лише недавно мною був помічений той факт, що посеред просто цікавих блогів існують ще й особливі, “смачні”. Їхніх записів чекаєш, немов дитина, перевіряючи мало не щохвилини свій RSS-читач. А коли ці записи з’являються, то ти буквально до останньої букви перечитуєш весь текст, немовби “з’їдаючи” його. І що найцікавіше – не важливо, на яку тему пише автор – ІТ, автомобілі, вишивка хрестиком, подорожі – абсолютно всі записи в такому блозі будуть очікуваними та бажаними для його читачів. Бо у автора – справжній хист до написання. Він володіє словом так, що зможе зацікавити своїми записами будь-кого. Найчастіше такі блоги являють собою приватні щоденники – як ЖЖ, так і stand-alone. Не важлива суть, як подається інформація, важливий сам зміст, контекст. Дизайн може бути жахливим, але досить вам прочитати кілька рядків – і цей сайт починає вам подобатись. Бо тексти, що розміщені на ньому читаються легко, цікаво, на одному подиху.

Так ось, бути таким автором – це справжнє мистецтво. І це просто прекрасно, якщо ви є саме таким автором. На жаль, стати автором “смачних” текстів не так вже і просто. А в деяких випадках – навіть неможливо. Бо деякою мірою це поняття ідентичне таланту – він повинен бути від природи, а не набутий штучним шляхом. І самі ви про свій хист ніколи не дізнаєтесь, якщо не спробуєте щось написати, і хтось скаже вам про ваш талант. Бо самому себе оцінити нелегко. А особам з завищеною самооцінкою – навіть протипоказано :)

Як зробити ваш текст максимально “придатним до споживання”?

Втім, навіть не маючи особливих дарів чи талантів, можна “приготувати” текст так, щоб він був якнайкращим. Хіба ви думаєте, що всі журналісти такі талановиті? Далеко не всі. Можливо, навіть не більшість. Для початку перечитайте свій запис ще раз. Але спробуйте подивитися на нього чужими очима, чужим розумом. Чи буде цікавим цей запис перечісному відвідувачу? Що, які слова затримають його погляд? Чи спонукатиме текст до подальшого читання?

Даючи собі відповіді на ці питання, паралельно викидайте з тексту все зайве. Не треба “розжовувати” – читачі мають щелепи і люблять їсти тексти самі :) Час від часу розбавляйте текст ліричними відступами – “водою”. Але тут головне – не переборщити. Бо в когось текст повністю складається з води, “переливання з пустого в порожнє”. Такі записи не цікаво не те що читати, навіть переглядати – їх ми кілька разів окинемо поглядом, і полишаємо.

Тож побажаю авторам – творчих вражень, а читачам – приємного апетиту! ;)

Ось такий сьогодні вийшов кулінарний запис.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*