Вірусний маркетинг. Теорія. Частина друга

Вірусний маркетинг… Продовження. Початок у першій частині.

Що потрібно, щоб ваша вірусна кампанія стала успішною? По-перше, зразу ж обмовлюсь. На 100% прорахувати успіх вірусної кампанії неможливо. Так як, запускаючи, скажімо, новий відеоролик, у вас немає ніяких гарантій, що він стане вірусним. І з цим нічого не поробиш. Тим не менше, у ваших силах створити для нього підгрунтя і умови, за яких у нього будуть найкращі шанси, щоб стати вірусним. Для створення успішної вірусної кампанії ви повинні усвідомити три важливі правила:

  • легкість розповсюдження
  • швидкість
  • новизна

Отже, вірус розповсюджують люди. Від одного до іншого. Це означає, що для успішного розповсюдження вашого ролика (гри, статті, і т.д.) повинні бути створені такі умови, за яких людина зможе швидко і без зайвих зусиль повідомити про вірус своїх друзів. Наприклад, просто надіславши їм посилання по асьці. При цьому важливо, щоб люди, які будуть переходити по лінку, не зіткнулися із зайвими труднощами, такими як реєстрація на сайті. Це просто-напросто відлякає яку-небудь частину з них. Другим важливим фактором в успіху вірусної ідеї є швидкість її розповсюдження. Вона не повинна буксувати. Підштовхнути швидкість розповсюдження віруса можуть впливові люди. Наприклад, якщо ваше відео з”явиться на блозі Алекса Екслера, то про нього одразу ж дізнаються десятки тисяч людей. Багато з них розмістять це відео і на власних блогах. Якщо вони, звісно, вирішать, що ролик достойний цього. Нарешті, в якості третього пункту я відзначив новизну. Навіть не намагайтесь копіювати успішні вірусні ідеї. Вірусний маркетинг це така область, де все те, що вже було, не має ніякого впливу. Тільки нове притягує людей.

При створенні вірусної кампанії варто чітко знати, яка ваша аудиторія, якими інструментами комунікації вона користується. Буде просто нерозумно, якщо ви запустите хорошу вірусну гру в інтернет, після чого виявиться, що ваша аудиторія рідко користуєтсья цим самим інтернетом. До того ж важливо знати, які зв”язки в аудиторії між людьми. Можливо, там взагалі виключені будь-які контакти. Звісно, особливо приємно і легко розповсюджувати віруси у сталих спільнотах. Наприклад, давно відомо, що навколо компанії Apple давно утворився справжній культ з її прихильників. Серед них розповсюдження вірусу, котрйи має відношення до їх улюбленої компанії, проходить дуже швидко. І головне, що всі вони відкриті до нього, і готові поширювати далі.

 

Розповсюджують ваш вірус люди. Існує дві групи цих самих поширювачів. Звичайні люди, і ті, що мають певний вплив у певних колах. При поширенні віруса варто приділяти однакову увагу і першим, і другим. Ігнорування якоїсь з цих груп призведе тільки до гальмування віруса, і не принесе нічого доброго. С впливовими поширювачами працювати, звичайно, набагато складніше. У них вже є авторитет, вони вже досить в”яло реагують на більшу частину пропозицій. Правда, і з ними можна домовитися за гроші. Дуже важливе місце в поширенні вірусів займає блогосфера. Вплив блогерів росте з кожним днем, і сьогодні їх порівнюють із справжніми ЗМІ. Привернути увагу блогерів можна різними способами. По-перше, їм можна просто заплатити за розміщення вашого ролика (гри, статті і т.д.). Але це не правильно. Все-таки вірус на те і вірус, щоб розповсюджуватися самостійно. Краще втягнути блогера в процес, і зробити це так, щоб він мав якусь вигоду від участі. Наприклад, інтернет-магазин Amazon чудово справився з цією задачею. Блогер може писати рецензії на на товари з Amazon (книги, техніка, і так далі) і якщо людина купує їх через блогера (за допомогою спеціального посилання), то він отримує певний відсоток з кожного продажу. Блогери добровільно беруть участь у цьому, так як це вигідно для них самих. Приблизно так само чинить і один з найбільших в Рунеті порталів знайомств LovePlanet. Сьогодні, його рекламу можна побачити практично на всіх розважальних сайтах, при тому, що портал не платить за неї ні копійки. Просто вебмайстер буде отримувати певний відсоток від затрат кожного залученого ним користувача. А затрати там різні, починаючи від купівлі квітів і закінчуючи різними СМС-сервісами.

Звичайно, віруси далеко не завжди пов”язані з інтернетом. Коли вийшов фільм “Індіана Джонс” і світ побачив Гаррісона Форда в його знаменитому капелюсі, магазини просто розривалися від черг, в яких стояли дорослі чоловіки, щоб купити такий самий капелюх, як у Форда. Такий ажіотаж був пов”язаний з тим, що в той час Гаррісон Форд був певним ідеалом для багатьох чоловіків, вони просто хотіли бути схожими на нього. Він був впливовим поширювачем віруса. Вірусною ідея може стати і завдяки своєму світосприйняттю, яке відповідаю світосприйняттю її споживачів. Такою ідеєю став автомобіль Toyota Prius. Він являє собою один найбільш безпечних для екології автомобілів сучасності. Його власники немовби показують, що їм не байдужа доля планети. У автомобіля вже є і досить відомі розповсюджувачі, такі як Гаррісон Форд, Стів Возняк, Демі Мур, Сергій Брін, Леонардо ді Капріо, та інші.

Отже, в цілому, для успішного запуску вірусної кампанії потрібно пам”ятати, що ваш вірус повинен:

  • Мати чіткий сценарій, ви повинні заздалегідь придумати, як будете вести його розповсюдження, по крокам, по датам, як будете підживлювати до нього інтерес.
  • Мати аудиторію, яка буде його поширювати. Ці люди мають бути активними користувачами мережі інтернет, якщо ваш вірус запущений в ній.
  • Легкість розповсюдження. У поширювачів не повинні виникати ніякі складності при просуванні вашого вірусу. Ви повинні наперед забезпечити для цього ваш вірус всіми необхідними технічними можливостями. Наприклад, якщо ви запускаєте відео в інтернет, важливо завантажити його на сайт типу YouTube, який дозволяє блогеру без проблем вставити його собі у блог.
  • Унікальність. Ваш вірус має бути новим, унікальним, небаченим раніше. Якщо цього не буде, то і не буде його розповсюдження. Використовувати чужі або банальні ідеї немає ніякого змісту.
  • “Перша ластівка”. Важливо спланувати, як ви запустите вірус в мережу. Як люди дізнаються про нього, щоби потім поширювати. Тут корисним може виявитися участь відомих блогерів.
  • Не розчаруйте людей. Якщо ваша кампанія виявиться успішною, не забудьте, що обслуговування клієнтів і сам товар не повинні бути посередніми. А не то може трапитися зворотній ефект.
  • Моніторинг кампанії. Важливо відслідковувати всі події, пов”язані з вашою кампанією в мережі. Думки блогерів, повідомлення на форумах і так далі. Для цього можна використовувати різні інструменти, такі як наприклад пошук Яндекса по блогам.
  • Готовність до негативу. Ви заздалегідь повинні продумати свої дії, якщо ваша кампанія буде сприйнята негативно. Важливо, щоб від цього не постраждала репутація компанії.

Але як оцінити ефект від вірусної кампанії? В продажах. Все варто оцінювати лише в продажах вашої продукції. Якщо вони зросли, то кампанія успішна, якщо ні… Звичайно, є ще деякі проміжкові лічильники успішності вірусних кампаній. Наприклад, для вірусного ролика це приблизна кількість переглядів, яке має мінімум перевищувати 20 тисяч. Але навіть якщо ваш ролик отримав мільйон переглядів, а продажі не зросли, то кампанію не можна назвати успішною, враховуючи те, що сьогодні середня ціна за вірусний ролик варіюється в межах від 50 до 100 тисяч доларів.

П.С. А ось найуспішніше вірусне відео мнулого року. Ролик з Горилою від Cadbury. На одному лише сервісі YouTube за 2007 рік його переглянули більше 5 мільйонів чоловік.

Оригінал статті: Вирусный маркетинг. Теория.

Переклад і адаптація українськоюБлогорідер.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*