Вірусний маркетинг. Теорія. Частина перша

Вірусний маркетингВашій увазі, шановні читачі, пропонується переклад чудової статті від сайту biztimes.ru про вірусний маркетинг. В ній ви дізнаєтесь нарешті, що таке вірусний маркетинг, як він застосовується, та що потрібно для створення успішного “вірусу”. Продовження – вже незабаром у другій частині.

В наш час традиційна реклама вже не так ефективна як раніше. Рівень шуму, який вона створює, переходить всі рамки. Люди просто не в змозі “переварювати” всі повідомлення, які їм посилає зовнішнє середовище. До того ж сьогодні в людини є маса можливостей ігнорувати рекламу.

У великих містах в людей, як правило, не менше 10 телеканалів, і більша частина глядачів під час реклами просто перемикає канали за допомогою пульта ДУ. Прочитавши паперовий журнал, лише одиниці можуть згадати хоч якесь рекламне оголошення, а ще менша кількість згадає фірму рекламодавця. Всезагальна комп”ютеризація також вплинула на ефективність традиційної реклами не в кращу сторону. Більшість освічених людей тепер проводять свій час в інтернеті, а не перед телевізором. А в глобальній мережі ігнорувати рекламу набагато простіше.

Але в маркетолога ще є в руках дуже потужна зброя, назва якій вірусна реклама. Судіть самі: що робити, якщо люди стали ігнорувати традиційну рекламу, перестали не те що би вірити їй, а просто перестали звертати на неї свою увагу. Як достукатися до свідомості людини? Використовувати вірусний маркетинг. Ще з давніх часів люди найбільше всього цінують особисті рекомендації добре знайомих їм людей (або не зовсім знайомих). Так нехай ваші клієнти (або ще не клієнти) розповідають своїм друзям про вашу компанію. Нехай запрацює справжня “циганська пошта” :) Але це не здійсниться само по собі. Хорошого продукту для цього сьогодні, на жаль, вже не досить. Потрібні або Wow-продукти, як у компанії Apple, або грамотна робота маркетологів, про яку ми і поговоримо у цій статті.

Ось такий вірусний ролик зробило для себе рекламне агентство, котре спеціалізується на “вірусах”. Взагалі, у вірусному маркетингу відео є найбільш популярною темою. Чому? По-перше, ось уже більше 40 років людство дивиться телевізійну рекламу. Воно вже просто звикло до цього засобу комунікації. По-друге, головним завданням вірусного ролика є властивість зачепити людину емоціонально: здивувати, розсмішити, збудити (у всіх значеннях цього слова) і так далі. Найпростіше це зробити за допомогою відео. Окрім відео вірусна реклама використовується використовується у вигляді сайтів, ігор, статей, чуток і навіть в аудіо-форматі. Що стосується ігор, то сьогодні великою популярністю користуються інтерактивні сайти, які заманюють користувача у гру. Людина, якій ця гра сподобалась, обов”язково надішле посилання на неї по асьці або по пошті своїм друзям. До речі, щодо ігор. Великою помилкою є вважати, ніби в них грають лише школярі. Типовим користувачем комп”ютерних ігор є люди віком до 35 років (так, і жінки також грають). При цьому вони, як правило, досить добре освічені і технічно підковані. Відступ щодо ігор я зробив невипадково, так як зараз це найбільш маловивчений і перспективний напрям. Ну що ж, давайте розглянемо, якими можуть бути віруси у всіх перерахованих вище категоріях.

Відео – тут, як правило, використовуються різні смішні ролики, тривалістю не більше 5 хвилин. Вони нагадують по своєму формату рекламне відео (в плані часу). Окрім роликів, вірусним відео може стати і музичний кліп, і трейлер до нового фільму і навіть просто виступ якої-небудь людини на конференції. Правда, в останніх випадках віруси скоріше випадкові, ніж підготовані.

СайтиGoogle є чудовим прикладом самого справжнього віруса. В перші роки свого існування компанія взагалі не використовувала ніякої реклами для свого просування. Люди просто заходили на сайт, їм це подобалось, і вони надсилали лінк своїм знайомим.

Ігри – тут є багато варіантів. По-перше, є інтерактивні ігри в інтернеті. Але ігри бувають різними. Наприклад, Дмитро Честних, автор популярної програми для оновлення блогу BlogJet, коли Microsoft випустила конкурента його програми почав гру, суть якої заключалася в тому, що інші блогери повинні були знайти якомога більше функцій, якій Microsoft скопіювала з BlogJet. Дана гра в деякій мірі прийняла вірусний характер, і в рунеті повсюду, де лише з”являвся огляд Live Writer, згадувалася і програма Дмитра.

Взагалі, якщо не заглиблюватися у деталі, вірусне розповсюдження може йти для будь-якого продукту. Він сам може бути вірусом. Чи може книга розповсюджуватися як вірус? Так, “Код да Вінчі” саме так і розповсюджувався.Він був бестселлером, і друзі весь час радили вам прочитати його. Але є приклад і трохи краще. Наприклад, книга ідеолога маркетингу Сета Годіна “Фіолетова корова”. Вона продавалася в упаковці від молока. Це викликало інтерес не лише в книжкових магазинах, але і на робочих місцях співробітників. Одне діло, якщо ваш колега бачить у вас на столі просто книгу, і зовсім інше, коли там стоїть пакет молока. Volkswagen “Жук”, плеєр iPod – також чудові приклади вірусів.

Далі буде…

Продовження статті

Кілька вірусів насамкінець:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*